Citaat:
zoef de haas schreef:
(Bericht 33911856)
Nee, hetisniet hezelfde, xtc heeft als hoofdbestandsdeel mdma. Maar je kan het ook in puurdere vorm innemen in de vorm van kristallen of poeder. Voor mij geeft mdma een veel heftiger effect dan xtc, eigenlijk alleen maar het gevoel van liefde en helemaal niet het 'up' gevoel wat xtc geeft door bijvoorbeeld de caffeine of andere upper die er aan toegevoegd is.
|
De onderstaande quote komt uit het jaarrapport Nationale drugsmonitor van het Trimbos, deze organiseren het testen en verzamelen allerlei gegevens over de drugsmarkt van Nederland.
Citaat:
De officiële benaming van ecstasy is 3,4-methyleendioxymethamfetamine (MDMA). Ook stoffen die chemisch op MDMA lijken – zoals MDA, MDEA, MBDB en amfetamine – of stoffen die daar geheel niet op lijken, worden als ecstasy verkocht, zonder dat de gebruiker zich daar altijd van bewust is.
|
Een aantal jaren geleden was er in Nederland schijnbaar een redelijk percentage 'XTC' pillen waar ook andere psychoactieve stoffen inzaten, tegenwoordig is de markt redelijk puur en heb je eigenlijk een vrij grote kans dat je pillen alleen MDMA als actieve ingrediënt bevat. In andere landen, zoals Amerika, schijnt dit meer een probleem te zijn. Mijn vermoeden is dan ook dat ze daar het verschil tussen een 'Ecstasy'-pil met als inhoud een hoopje verschillende stimulanten en het 'pure' MDMA.
Zowel zelf als bij een hoop vrienden van mij merk ik eerlijk gezegd weinig verschil tussen MDMA kristallen en gewone MDMA pillen, mits we eenzelfde dosering nemen! Een aantal zijn wel eens onder de indruk geweest van hoe 'rustig' MDMA-kristallen waren, maar die nam gewoon een veel lagere dosering dan dat hij normaal in pilvorm nam.
Dat gezegd hebbende, het maakt voor de gestelde vraag niets uit. Als ze een pil genomen heeft met MDMA erin, zal er voor de losse MDMA kristallen dezelfde pauze staan. :)
|