![]() |
Mijn favoriete boek(en) zijn...
Omdat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De boekendief - Markus Zusak Allereerst vind ik het perspectief briljant (het verhaal wordt namelijk verteld door 'de dood'). Het taalgebruik is simpel, maar verveelt niet en ondanks de ernstige gebeurtenissen in het boek, komt alles heel onschuldig over. En het leest als een trein. Omwentelingen-J.M.G. Le Clézio Een prachtig verhaal vol flashbacks, filosofische overpeinzingen en geraffineerd taalgebruik. Heerlijk om bij weg te dromen. Leest niet heel vlot; ik vond het een perfect boek om af en toe te pakken en me dan twee uur te verzuipen in het verhaal. Middlesex - Jeffrey Eugenides Een verhaal over de drie generaties familiegeschiedenis van een hermafrodiet. Over immigranten en het verloederen van de stad Detroit. Ik heb weinig verhalen gelezen die zo doordacht waren als deze. Ook heel invoelend geschreven, bij alle personages. De tragische lotgevallen van de familie Mikolajenko - Shandi Mitchell Ik ben echt een sucker voor goedgeschreven (historische) familieverhalen en dit is er één. Een boek om bij te zuchten <3 (Ja, Het lot van de familie Meijer staat ook al klaar in mijn kast om gelezen te worden:O) Eén voet verkeerd - Sofia Laguna Een dramaverhaal over een gestoord meisje dat wordt misbruikt door haar vader en op een dag besluit weg te lopen. Het lijkt in het begin vrij cliché, maar dat is het helemaal niet. De beschrijvingen zijn fantastisch en ik deed echt WTFWTFWTF bij de plottwist :O Ik heb er nog wel mer, maar misschien komen die later nog. Wat zijn jouw lievelingsboeken? Vertel! *O* |
De boekendief vond ik eerst vooral een heel vreemd boek, maar toen ik het uit had ook wel heel mooi :y
|
Hersenschimmen
|
Alles van Gabriel Garcia Marquez is _O_
Verder hou ik van Kafka met zijn mindfucks |
Citaat:
|
Pinkeltje.
|
Net in wat voor bui ik ben.
Maar ben nu bezig met de Millenniumserie van Stieg Larsson, denk morgen dat deel 2 uit is om aan de 3e te beginnen. Baantjer is lekker ontspannen voor tussendoor. De vliegeraar van Khaled Hosseini vond ik een heel mooi boek. De kameleon reeks van H. de Roos is gewoon lachen. |
De Spin Sebastiaan en alle Pinkeltjes. Dan misschien op nummer 3 The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
20 pinkeltje boeken :cool: Ik mis er nu nog maar 2 :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pinkeltje en de gouden pen & Pinkeltje en de ijsheks.
Eigenlijk wil ik ook heel graag alle Wipneus&Pim boeken. Die heb ik als kind echt letterlijk stukgelezen. Maar die zijn echt onvindbaar voor een leuk prijsje. |
Hey die heb ik niet gelezen!
Oh ik kan wel even vragen of Jappie die heeft, volgens mij was dat een van de weinige dingen die hij las? |
Ooh dat zou echt awesome zijn! Maar misschien moet hij ze voor J bewaren :o
|
Nee daar kopen we wel nieuwe plaatjesbundels voor.
|
Hmmm ook goed (y) Ik duikel dit soort boeken vooral op zodat m'n koters ze ooit kunnen lezen :bloos:
Behalve Kruistocht in Spijkerbroek & de Heksen, die lees ik nog elk jaar een keer (y) |
Ik heb alle Evert Hartman-boeken hier ook nog liggen.
|
Oorlog zonder vrienden <3
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh, maar ik houd ook van sprookjes enzo hoor (ik heb niet voor niets een J&J avater en Winnie-the-Pooh is mijn lievelings). Ik vergeet ze meestal gewoon te noemen als het over het onderwerp 'boeken' gaat. Ik lees de boeken van Rien Poortvliet ook stuk, maar die vergeet ik ook altijd te noemen. Ik schaar het meestal onder andere dingen, ofzo. 'Kunst' of 'jeugdsentiment'.
|
Citaat:
|
Citaat:
2) Als je niet, op z'n minst, een passage uit die boeken hebt gelezen, slaat je mening dat het bagger is nergens op en moet je gewoon je bek houden. |
Citaat:
Citaat:
|
En ik heb meer boeken gelezen dan iedereen die in deze topic gepost heeft bij elkaar.
|
Superstoer.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Hoezo? Ik ben de huilie niet hier.
Zeer waarschijnlijk hebben Miek en ik niet dezelfde smaak en vind ik de boeken die zij goed vindt kut en vice versa, maar dan roep ik nog niet dat het dan maar pretentieuze onzin en bagger is. Want dat weet ik niet. Dus dan gedraag ik me niet als een puber die net de Hot Topic heeft ontdekt en alles maar kut vindt omdat dat cool is. |
Ik vind de Frieda Klein serie van Nicci French gewoon heel tof :cool:
|
Citaat:
Citaat:
|
Dan kun je toch ook gewoon zeggen dat je die boeken niet zo bijzonder vond, in plaats mijn mening meteen als pretentieuze nonsens te bestempelen?
|
Citaat:
|
Ik heb het aangepast, hoor, want ik wist al dat ik deze reactie zou krijgen. Nu dan:
Citaat:
|
Oh jah, nee dan.
|
MINDER GENEUZEL MEER BOEKEN!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Go Bas :d
|
Ik kom wrs overal met een veel vervelender gevoel uit dan jij, maar dat is een hele andere discussie. Ik doe niet zomaar vervelend tegen je, ik geef commentaar op het feit dat je altijd maar overal tegenaan lijkt te schoppen en dat dat fucking irritant is.
Sorry dat ik niet zo ver in je hol zit als de rest van het forum. |
Citaat:
|
Citaat:
The Glass Castle gaat over haar eigen jeugd, hoe ze als klein meisje in een trailer park woonde, en hoe ze later als volwassen vrouw haar ouders in New York als zwervers tegenkomt. Ik vind het een prachtig boek en ik ken delen van de eerste hoofdstukken ook uit mijn hoofd :bloos: The Silver Star gaat over de jeugd van twee meisjes en hun moeder die vastbesloten is een wereldster te worden. De zusjes worden al vroeg op zichzelf aangewezen, en wanneer hun moeder niet meer thuiskomt besluiten ze te vertrekken naar een eenzame oude oom die ver van hen vandaan woont. Ik vond het een boek geweldig, de verhaallijn was fijn, maar ook de schrijfstijl van Jeannette Walls bevalt me heel goed (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik probeer al tijden die boeken fysiek in het Engels in mijn bezit te krijgen, maar dat blijkt dus behoorlijk moeilijk. Bol.com heeft ze niet, AmericanBookCentre ook niet, Book Depository ook niet :ghe:
|
Amazon?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22. |