![]() |
Miekje*, weet jij
toevallig hoe die witte natuurstenen heten met donkergrijze aderen?
(Die waarvan ik voor jou ooit drie armbandjes gemaakt had. Ik had er ook wat bandjes van, maar die heb ik een keer bij oma afgedaan en nu zijn ze spoorloos verdwenen, dus ik wil nieuwe :o) Anderen mogen uiteraard ook reageren als ze denken dat ze weten wat ik bedoel ;) |
Howliet!
|
|
O, dat was dus niet zo'n moeilijke vraag :D
Ik had de kralen van de hobby-beurs dus daar stond toen niet bij welk soort steen het was. |
Ik ben nogal een stenenfreak en onthoud altijd welke ik heb en waar ik ze vandaan heb, dus deze was niet zo moeilijk :P
|
Citaat:
Ik heb toen ook blauwe gekocht, puur omdat ze op dat moment met mijn schoenen match'ten, maar uiteraard ben ik de mooiste kwijt :ghe: |
Nee grapje, ik kocht het blijkbaar niet op de hobbybeurs. Geen idee waar wel. Misschien wel gewoon hier in de stad bij de edelstenen-winkel. Ik weet t niet meer :(
|
Even een mooie steen ook hier laten zien.
http://40.media.tumblr.com/tumblr_mc...w4wo1_1280.jpg Dit vind ik de mooiste qua kleur. |
Die is ook erg mooi ja!
Ik heb zelf vooral sieraden van natuursteen. Een kruisje en twee armbanden van dalmariėr jaspis. Een kruisje van rozenkwarts. Twee armbanden van turquoise howliet (al ben ik er niet 100% zeker van dat dat inderdaad deze stenen zijn). En ik had dus een setje armbanden van wit howliet, maar die ben ik kwijt geraakt. Verder heb ik nog veel stenen die van mijn moeder waren, dus daarvan weet ik zo uit mijn hoofd niet welke stenen dat zijn. Volgens mij heeft ze ze wel netjes bewaard met een briefje met herkomst er bij. |
Ik had een bloedkoraal armbandje. Alle meisjes in de familie van mijn moeders kant hadden zo'n armbandje met allemaal een verschillend patroon van schakels en steentjes maar de mijne is gestolen :(
|
Citaat:
|
Ik heb ook ergens nog een ketting en armband van bloedkoraal. Wel hele ouderwetse, met Zeeuwse knopsluitingen.
|
Citaat:
|
Ik heb een ivoren ketting. Erfstuk.
|
Citaat:
|
Je moeder :lisa:
|
Citaat:
|
:D sorry
En geen idee maar waarschijnlijk een indische ergens drie generaties voor mijn grootouders. |
Citaat:
|
:o
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20. |