![]() |
Als jij soep met ballen maakt
bak je ze dan eerst voor in de pan zodat ze een knapperig korstje hebben, of gooi je ze rauw in de soep?
|
Rauw in de soep. Als het water kookt worden die dingen vanzelf gaar. Knapperige korstjes blijven in soep toch niet knapperig.
|
Ik ben eigenlijk ook meer voor rauw in de soep. Heb beide versies geprobeerd en je hebt wel degelijk meer 'bite' met de voorgebakken balletjes. Maar dat zachte vlees vind ik eigenlijk lekkerder :o
|
ik ben meer voor de bite en bak ze dus eerst even aan (y)
|
Rauw in de soep :o
|
Citaat:
|
Ik kreeg de tip van een collega die voorheen kok was, zij vond het veel beter om ze aan te bakken. Maar misschien ben ik mijn methode gewoon te gewend :y
|
het ligt er ook wel een beetje aan wat je smaak is. Ik vind die gekookte balletjes altijd een beetje smaken naar hoe ik me kattenvoer voorstel,
|
ik moest een beetje hardop lachen om je beschrijving :cool:
|
vanmiddag opende ik een blikje kikkererwten en dat rook ook naar kattenvoer :cool:
|
Ik ben raar en hou van de combinatie aangebraden ballen en zachte ballen. Flurp.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik gehaktballen maak dan houd ik er weer niet van om er water bij te doen zodat ze zacht blijven.
|
Oh als ik gehaktballen maak doe ik dat ook nooit! Dat doen mensen toch achteraf meestal, voor de jus?
|
Citaat:
|
Citaat:
In soep doe ik t rauw. In stoofje wel eerst aangebraden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu heb ik ineens zin in geroosterde paprika/tomatensoep met blokjes knapperige chorizo. :Lisa:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R...ika-en-chorizo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kook altijd met ballen
|
jij kunt niet anders denk ik
|
Citaat:
Nee joh! Ik ben peskitariër. Als ik zin heb in vis. Anders eet ik gewoon vegetarisch :y Citaat:
|
Citaat:
|
Pureren jullie trouwens allemaal de soep? En doen jullie er room doorheen?
|
Nou ja nee, het kan wel anders...
|
Citaat:
Ahzo :y |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder pureer ik de meeste soepen wel ja :o En meestal doe ik nergens room in. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik altijd gewoon kikkererwten uit blik :O
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelf nog nooit soep gepureerd, vind dat een beetje ridicuul ook. Ik maak van m'n pasta ook geen papje. :p Hartstikke irritant ook dat bijna elke soep in de winkel of het restaurant gepureerd en/of bijgeroomd is. |
Soep pureer ik meestal wel, maar ik maak dan ook meestal pompoen-, broccoli-, courgette-, bloemkool-, wortel- of venkel-preisoep. Bij soep met peulvruchten (erwten, linzen, kikkererwten) pureer ik niet.
En room erbij doe ik eigenlijk ook nooit. |
Citaat:
|
Citaat:
En lekker makkelijk, want je kunt gewoon grote stukken groenten stoven en koken en daarna gewoon lekker hatsekidee, alles fijn :cool: Pastinaak-peersoep :lief: |
Mijn diëtetieke huisgenootje is altijd verbaasd dat er geen room door mijn soep zit. 'Maar het smaakt zo romig!' Ja, dat doet het. Gewoon ruim tien minuten staafmixeren :O
|
Citaat:
|
Oh wacht, ik heb bij Wolter een pakje bruine bonen staan. Maar niet om mee te koken, maar als blindbakvulling :O
|
Kikkererwten heb ik nooit geweekt, maar bij bonen proef je wel echt het verschil of je ze geweekt hebt of niet :o
|
Rauw in de soep
|
Rauw. Ik hou van lekker zachte balletjes :herp:
|
Ik kan wel zo een pot kikkererwten leeg eten, lekker man :bloos:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |