![]() |
[Topic voor fizzle en Dekaloog] Zeg NEE met je vagina
deadlock en ik waren gisteren op een feestje en daar was een meisje dat een buikdansworkshop had gevolgd waarbij je de 5 spiergroepen in en rond je vagina trainde om zo o.a. NEE te kunnen zeggen met je vagina. Dit op momenten dat je onheus bejegend wordt of je jezelf wilt empoweren.
De dame die het geeft is assistent professor genderstudies en van Tunesische komaf. Ze geeft veel trainingen aan hooggeplaatste vrouwen en TEDtalks en deadlock en ik, we moesten meteen aan jullie denken. En ik ben serieus nu. Ik heb het even opgezocht en ik denk dat dit de dame is: http://kaouthar.com/tv/ http://kaouthar.com/feminine-capital/ Nou, succes ermee! *O* |
Ja dat is d'r!
|
Wat houdt dat precies in, nee zeggen met je vagina?
|
Het zag er best vreemdig uit allemaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee zeggen door je vagina zo aan te spannen dat niets erin komt? mijn telefoon wil de link niet openen.
|
Ja maar er moet ook een bepaalde heupbeweging bij en iets met je buik.
|
Zodat je hele lichaam en zijn zeg maar NEE! uitstraalt.
|
Citaat:
Ik weet niet of je de bewuste vriendin van Loes van Obbe weleens ontmoet hebt, maar zij was er bloedserieus over en wij stikten een beetje in onze pepernoten en borstplaat. :D |
Met behulp van spiergroepen rond je vafijn? Fascinerend.
|
Daarbij had ik er geen idee van dat ik daar vijf spiergroepen heb. Let alone in je clit. Nee maar heus!
Maar het was oprecht interessant. |
Hahaha, daar heb je de vafijn weer :D <3
|
Ik ben meer van 'JA' zeggen met mijn vagina, eigenlijk!
|
Maar ze klinkt ook niet echt als mijn type feminist, met 'r dans der godinnen en 'r vrouwelijke kapitaal. Mijn voornaamste punt is juist dat er niet zoveel verschil is tussen mannen en vrouwen, afgezien van bepaalde culturele voor- en nadelen.
|
Citaat:
|
Dat was juist waarom ik dacht: interessant. Omdat het een ándere kijk is!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En de maangodin aanbidden en een connectie proberen te vinden met hun baarmoeder.
|
Citaat:
Citaat:
Hoe zag dat er bij haar uit dan? Gaf ze een voorbeeld van hoe 'NEE!' er bij haar uitziet? |
Daar ben ik ook benieuwd naar!
|
Controle hebben over je bekkenbodemspieren is overigens wel heel goed, dus wat dat betreft (y) Maar voor mannen is dat ook goed en die leert ze 't dan weer niet.
|
Iedereen moet aan de Kegels!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe werkt zingen voor je slijmvliezen? :s
|
In het heel kort: al je resonansruimten zijn bedekt met slijmvliezen. Je streeft dus naar een klank met zoveel mogelijk boventonen die in die slijmvliezen resoneren om je klankkast optimaal te gebruiken. Dan gaan niet alleen mond en keel trillen maar alle slijmvliezen. Dus ook je plasser, je voorhoofdsholte, je gewrichten.
En trillen ontspant. Als het je erg interesseert raad ik je aan je in liechtenberg te verdiepen. |
En waarom is het goed voor je bekkenbodemspieren?
|
Het is goed voor alle spieren in je romp want je gebruikt ze om je adem actief te controleren. Dus je schouders zijn ontspannen en je middel stevig in vergelijking met een gemiddeld mens. En je bekkenbodem komt goed van pas bij het laag houden van je adem en dus bij het controleren van je ademstroom.
Ik ben echt veel strakker geworden sinds ik zing :o maar ik kan ook heel makkelijk loslaten en ontspannen. |
Verder nog vragen?
|
Ja, waarom ben je nog niet 'zangles voor een strak kutje' aan het marketeteten aan, like, iedereen? Gat in de markt.
|
Geen gek idee.
Maar het valt te overwegen of agenten het zien en me minder serieus nemen als zanger. |
Ja, dat is waar. Misschien moet je 't pas doen als je eenmaal de operawereld veroverd hebt en je een beetje begint te vervelen.
|
*en elke mogelijke tenor en sopraan heb geneukt
|
Citaat:
|
En vaginee.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Zingen is zowel fysiek als emotioneel heel helend. Vooral samen zingen.
|
Oh ja, dat doe ik dan weer nooit. Ik kan niet zingen als er mensen in de buurt zijn. :o
(Tenzij ik dronken ben, maar dat is bijna geen zingen meer te noemen.) |
Gat in de markt :herp:
|
Dat je het nooit doet doet niet af aan de helende werking ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga er maar van uit dat het lekker is. Want dat waren pepernoten en gevulde speculaas ook.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |