![]() |
laptop voor hbo/uni aanschaffen
Hoi, ik heb een vraagje. Mijn laptop werkt niet goed, dus ik wil graag een nieuwe kopen. Maar volgend jaar ga ik naar de uni of hbo, is het zo dat er bij veel studies een laptop moet hebben die aan bepaalde eisen moet voldoen? Ik bedoel ik ben niet van plan ict of grafische vormgeving oid te gaan doen, maar verder?
En als er geen eisen zijn, wat is dan wel handig bij het kijken naar een laptop? Hoe groot moet bijvoorbeeld het werkgeheugen zijn voor school? Ik zit nu steeds met een laptop die continu vastloopt en erg traag en na 3 keer repareren nog steeds een niet functionerende accu heeft. Dat wil ik bij de volgende koop natuurlijk vermijden.;) |
Welke opleiding wil je ongeveer gaan doen?
Goede stelregel is: alles onder de €500,- gaat niet langer dan 2 jaar mee. Op de een of andere manier is dat een magische grens. MUST haves: 250GB (ongeveer, groter mag, kleiner niet) SSD en 8GB geheugen. Nice-to-haves: 1080p scherm, 720p/hdready is gewoon niet goed genoeg imho. |
Citaat:
|
Bedenk ook goed hoe zwaar en groot je de laptop wil hebben. Werk je er alleen onderweg en op school mee en heb je thuis een desktop staan, dan kan is het niet zo erg als het scherm wat kleiner is. Werk je altijd op de laptop, dan is een scherm van 13 inch of kleiner misschien toch niet zo verstandig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Afhankelijk van waar je gaat studeren zou het ook nog kunnen dat de desbetreffende instelling een manier biedt op een goede laptop met fikse korting en een goede garantie te kopen. :)
|
Citaat:
|
Moet er ook Bluetooth op zitten?
|
Bluetooth wordt tegenwoordig nauwelijks nog gebruikt, en dit geldt des te meer voor een laptop die voor studie/school gebruikt wordt.
|
Idd. bluetooth is nutteloos op een schoollaptop. Ik zou wel even checken hoeveel usb-poorten dat heeft en dan nadenken hoeveel jij er nodig denkt te hebben. niets zo irritant als iets willen aansluiten op je laptop (telefoon, usb-stick, draadloze muis, etc) en dan eerst een ander stekkertje eruit moeten trekken omdat dat ding maar 1 of 2 poorten heeft).
|
Bluetooth is helemaal niet nutteloos op een schoollaptop, wat nou als je meetresultaten via bluetooth moet overbrengen?
Neemt niet weg dat een Bluetooth-USB adapter geen flikker kost. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |