![]() |
Tomatensoep van drie kilo tomaten, kan ik daar
gehaktballetjes indoen van 800 gram gehakt of is dat te gek ? :o
|
Je kan doen wat je wilt lieve Mieke! Hoeveel porties denk je dat er ongeveer uitgaan?
|
ahw :lief: je bent zelf lief! Ik weet het niet, ik doe eigenlijk gewoon maar wat :herp:
|
ik hoop toch zeker vier vijf liter soep te maken ofzo? of misschien wel meer, ik weet niet precies!
|
Citaat:
|
oh oei! Ik doe er wel altijd wat bouillon bij ja.. Misschien heb je ook wel gelijk, het lijkt mij dat in mijn pan meer dan drie liter gaat en hij is nu al best wel vol. Maar ik heb ook niet zo'n goed inschattingsvermogen..
|
Ik fruit altijd eerst een uitje, dan de tomaten en dan doe ik er wat water met een bouillonblokje bij, dat laat ik dan koken en dan vervolgens blender ik het plat en dan doe ik de ballen, wat prei en selderij erdoor. Hoe maak jij het dan? :o
|
Citaat:
|
Ik heb altijd uiteindelijk meer soep dan alle ingrediënten die ik erin mik, ik weet niet hoe dat kan :herp:
|
Als je 3 kilo tomaten gebruikt krijg je wel meer dan 3 ltr. soep dus dan lijkt 800 gr. balletjes me niet echt overdreven.
|
Citaat:
|
Ik gebruik op een kilo tomaten ongeveer .75 liter water. En dan heb ik onegeveer anderhalve liter soep als het klaar is.
|
Is dat je tomatensoep die je ook eens voor ons hebt klaar gemaakt? die was heerlijk.
|
Hee maar waarom zoek je niet gewoon een willekeurig recept voor bijvoorbeeld 1 liter en dan reken je dat om naar wat je nodig hebt voor 3 liter :confused:
|
Citaat:
|
4 liter soep is zo'n 12 kommen, een soepballetje is zo'n tien gram, dus de vraag is of jij zes a zeven balletjes per kom goed vindt!
|
Of 16 mokken en dan vijf balletjes per mok, etc.
|
Kijken en proberen. Je hebt nooit teveel vlees.
|
Citaat:
|
Ja, dat zei Pr0xy zijn vriendje ook al!:herp:
|
Hoe is het met de soep, Mieke?
|
Denk dat ze erin gebleven is :d
|
Zou zomaar kunnen met soepbal van 800 gr.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15. |