![]() |
Op welke leeftijd ging jij uit huis (op kamers/jezelf/samenwonen)?
En om welke reden was dat?
Ben wel benieuwd waar het gemiddelde van Onzin op ligt :o |
TS begint: 19 omdat ik toen klaar was met het VWO, ging studeren en mijn studiestad onmogelijk vanuit het ouderlijk huis te bereiken was op de tijden dat de colleges begonnen. En ik was er toen ook hard aan toe.
|
Op mijn 18e, wegens ruzie met mijn moeder (zij was erg bezorgd, ik wilde meer vrijheid maar daar viel niet goed over te praten).
Ik heb op mijn 19e weer een tijd thuis (alleen met mijn pa, mijn moeder is kort daarvoor overleden) gewoond en ging toen het ouderlijk huis verkocht was weer (tijdelijk) terug naar mijn hospita. Daarna echt op mezelf! Alles wel in mijn geboortestad overigens :o |
18, om te studeren in een andere stad
|
19. Scheelde me 3 uur reistijd naar de universiteit per dag + wilde wel meer dingen zelf bepalen zonder rekening te hoeven houden met anderen (bijv. wat/hoe laat eten, last minute andere dingen gaan doen, meer privacy, etc.). Met andere woorden: was er ook wel aan toe.
|
vrij laat, 24 of 25ste pas. Opleiding 1 (Fontys Eindhoven) was vrij dichtbij dus dat was vanuit thuis prima te doen. HKU in Utrecht werd wat lastiger (zeker toen er wat stages bij kwamen) dus toen maar eens verkast.
|
Op mijn 18e omdat mijn moeder was geemigreerd en mijn vaders vrouw alles deed om mij het huis uit te pesten. De directe aanleiding was een fysiek gevecht met haar waarbij mijn vader mij uit onmacht een vuistslag in mijn gezicht gaf.
|
Ik was 20. De reistijd van mijn ouders naar de hogeschool was 45 minuten en dus goed te doen, maar ik was gewoon heel erg toe aan niet meer bij mijn ouders wonen.
|
Toen ik 23/24 was gok ik. Ik kon eerder prima vanuit m'n ouderlijk huis naar m'n studie reizen. Het was zelfs sneller. Maar ik werd gebeld of ik ergens wilde wonen voor niet veel geld en ik dacht: waarom niet! Ik had niet echt een reden om weg te gaan als je kijkt naar de redenen die Axel noemt. Maar ik kon en kan nog altijd niet echt met m'n moeder door 1 deur, dus het was wel fijn.
|
17, omdat ik ging studeren aan University College en dan ging je daar ook wonen. Was nog wel een beetje beschermd op jezelf wonen, op een campusje met dining hall ;)
|
17. Ik was klaar met de Havo. Ik ging studeren in Breda en de verbinding daarmee was barstens slecht, en zou me elke dag minstens 5 uur reizen kosten.
|
17, omdat ik voor mijn studie anders om 5 uur op moest staan om op tijd te zijn.
|
17, ik ging al uit huis toen ik nog eindexamen moest doen.
|
18. Ik heb eerst een jaar op een campus gewoond, daarna zelf op kamers.
|
Wat een goede reden (Y)
|
Je bent zelf een goede reden (Y)
|
22, want ik ging na het halen van een colloquium doctum tóch studeren. Had de kamer via een ex-forumer. Waar dit forum allemaal niet goed voor is...
|
19. Ik was uitgeloot en was toen in Nijmegen gaan studeren. Dat jaar nog bij mijn ouders blijven wonen omdat ik toch voor geneeskunde wilde gaan n het dan maar afwachten is waar je terecht komt. Dat werd Rotterdam en ben toen meteen op kamers gegaan. Vanwege de afstand had dat ook niet anders gekunt.
|
Ik ben 18 en woon nog thuis,
|
Citaat:
|
Citaat:
|
19, toen was ik klaar met het atheneum en ging ik studeren!
|
18 omdat ik toen in België ging studeren. Op mijn 19e nog een half jaar thuis gewoond toen ik in Rotterdam ging studeren maar nog geen kamer had.
|
Citaat:
Net zoals Axel11 zegt, gewoon je eigen shit doen. Tis alleen kut van dat geld maar ik kan rekenen op mn ouders en anders ga ik lenen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik studeerde in dezelfde stad als waar mijn ouders woonden, maar ik vond het belangrijk (mede door mijn ouders, die op hun 18e al zijn gaan samenwonen en het alleen wonen beide hadden gemist in hun jonge jaren) om het op mezelf wonen mee te maken tijdens mijn studie.Toen ik net 20 was, kreeg ik een mooie kans in de schoot geworpen: mooi groot huis voor weinig geld en met leuke mensen. Nooit spijt van gehad, het studentenhuis was te gek.
|
18. Beetje neuken beetje zuipen jwt.
|
20 dichter bij m'n ouderlijk huis dan bij school. Het scheelde maar een klein beetje reistijd. Maar daar ging het niet om. Eigen plek, eigen feestjes, dat soort dingen :cool:
|
19. Bleef in mijn eerste studiejaar thuiswonen om bij mijn vriendinnetje die een klas lager zat te kunnen zijn. Als ik gelijk toen ik ging studeren op kamers was gegaan zou dat op mijn 17e zijn, achteraf gezien was dat ws beter geweest :herp:
|
18, niet vanwege de reistijd maar omdat ik niet om tien uur 's avonds al de laatste bus naar het dorp van mijn ouders wilde nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op m'n 22e op kamers, m'n toenmalige vriendje achterna gereisd. Zeer goeie keuze om wat verder weg te gaan wonen (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En omdat het waarschijnlijk voor mijn studie zowel sociaal als qua resultaten waarschijnlijk beter was geweest, |
Ik woon nog thuis
|
Toen ik net twee weken 18 was. En dat was omdat ik in Amsterdam ging studeren en daar ook graag wilde wonen.
|
21/22 maar dat klopt niet want mijn moeder ging eigenlijk uit huis en ik nam het huis over :herp:
|
16, ik was zwanger en mijn ouders hebben naar aanleiding daarvan de sloten veranderd.
|
Citaat:
|
kind gehouden?
|
ja, die is inmiddels langer dan ik.
|
Citaat:
|
tienermoeders :herp:
|
Citaat: