![]() |
Tips voor A'dam?
We gaan al naar de Dungeon, Madame Tussaud's, het Verzetmuseum, Anne Frank-huis en Van Gogh-museum.
Vooral eten, drinken en shop-tips graag.*O* |
Ga naar Haarlem. Beter dan Amsterdam ouwe.
|
Spoor 15
|
Amsterdam Dungeon is wel tof trouwens! Goede keus!
|
Citaat:
Waar houd je van qua eten en shoppen? |
Rijksmuseum is wel interessanter dan 't Van Gogh, vind ik! Tenzij je groot Van Gogh-fan bent. Als je toch gaat: ga op vrijdagavond, dan hebben ze vaak een muziekprogramma en de rijen zijn ook korter.
Qua eten: aan toeristen zou ik de Foodhallen aanraden. Dat is een grote hal met daarin kraampjes van alle voedselhipsters uit de stad, met o.a. The Butcher, Viêt View, culinair verantwoorde hotdogs, etc. De meeste van die kraampjes hebben ook wel een eigen restaurant, maar hier zitten ze allemaal bij elkaar. Als je goede biefstuk wil moet je naar Loesje of Eetcafé 't Lieverdje. Voor spareribs naar Café de Klos. Voor sfeervol dineren kun je naar Bazar, maar dat is wel oosterse keuken, moet je van houden. Mijn favoriete beetje-fancy restaurant is Beulings. Mijn favoriete niet-fancy restaurant is Jacketz, dan krijg je een gepofte aardappel die volgeladen is met pulled pork. De beste sushi zit natuurlijk bij 't Okura, maar dat is wel erg duur, dus je kan je ook volstampen bij Sumo. Beste kebab zit aan 't uiterste puntje van de Dappermarkt, maar dat is wel een kankereind weg van alles, dus je kunt ook naar de Ali Baba. Winkelen: De negen straatjes, Waterlooplein en Kalverstraat zijn de standaarddingen. Er zijn tweedehandsboekenmarktjes op 't Spui en bij de Oudemanhuispoort, maar die laatste is wel moeilijk te vinden, want hij zit in een soort tunnel bij de universiteit. Albert Cuypmarkt vinden mensen vaak leuk, en daar zit je ook meteen naast The Butcher en Bazar, dus handig om in één keer te doen. Verder vind ik de Zeedijk wel leuk en de Haarlemmerstraat/Haarlemmerdijk is mijn favoriete winkelstraat. Tot slot heb je in Amsterdam ook nog Lambiek, een van de oudste stripwinkels ter wereld, dat is ook erg leuk als je van strips en boeken houdt. Voor filmdingen is er Eye (waar je ook iets kunt drinken), Kriterion, The Movies en Filmhuis Cavia voor rare obscure titels, Tushinski voor een grote monumentale zaal. Maar eigenlijk is er in het hele centrum om de twee meter wel wat te doen, dus ik zou gewoon rondlopen en kijken wat je tegenkomt. Zoek wel op hoe een fietspad eruitziet voor je een fiets huurt en ga niet als een toerist foto's maken van de mensen die achter 't raam aan 't werk zijn op de Wallen. :ghe: Oja, als je een keer je hotel niet uit wil dan kun je iets bestellen op foodora.nl, dan komen ze het met een fietsje brengen en 't is allemaal superlekker. Wanneer ga je? :yeah: |
Citaat:
|
Alleen negen straatjes en dan eten op een boot in de gracht enz :lief:
|
Toch niet op 1 dag mag ik hopen?
|
Citaat:
Eye had ik inderdaad gezien maar daar wilt de vriendin niet naartoe. :( Zij wilt ook erg graag naar 't Van Goghmuseum (en ik ook wel, nu ook tentoonstelling Munch erbij), zullen proberen van vrijdagavond te gaan. *O* Fietsen huren gaan we niet doen, foto's maken op de Wallen zie ik mezelf ook niet meteen doen. ;) Lambiek ook toffe aanrader! (y) |
Van Gogh: koop vooraf kaartjes online, het is een ramp momenteel om er anders in te komen.
|
Thanks, doen we zeker, is ook goedkoper. :)
|
Oh god, sla al die dingen over en ga gewoon lekker rondlopen door Amsterdam. Vooruit, Anne Frankhuis is wel bijzonder om te zien maar als je al die dingen gaat doen die je nu opnoemt sta je 80% van je tijd in rijen tussen de japanners..
|
Ook een vroeg decemberweekend? :o
|
Nou geen idee, maar je gaat wel echt naar de toeristische trekpleisters die in alle gidsen staan. Ik gok dat je een veel leuker weekend hebt als je gewoon een beetje rondloopt en je laat leiden door waar je zin in hebt en wat je tegenkomt... Sowieso lijken het me erg veel musea in zo'n korte tijd, dat ben je toch op een gegeven moment ook wel zat? Maar goed, vooral doen wat jullie leuk vinden natuurlijk ;)
|
Wallen.
|
Rijksmuseum en Stedelijk zijn meestal helemaal niet zo druk. Anne Frankhuis is wel vaak erg juist ;)
|
Citaat:
|
Maar goed, ik houd van musea en zou zeker het Rijksmuseum en Stedelijk bezoeken. Je hoeft niet te proberen het hele Rijksmuseum te zien: dat is wel erg veel, kies de stukken/zalen uit die je interessant vindt.
|
Ik zou alleen maar eten en winkelen :bloos:
|
Rijks, van Gogh en Anne Frank is al redelijk veel voor 2 dagen.
|
Er zit in Amsterdam een restaurant waar je volledig in het donker eet. Je kunt vooraf dieetwensen en een keuze voor vlees, vis of vega doorgeven, maar wordt verder geheel verrast. Je ziet tijdens het eten niets, maar wordt gedurende het diner steeds handiger in het inschenken van drinken en het leegeten van je bord. Er werken alleen blinden en slechtzienden in de bediening.
Hele bijzondere ervaring! Echt een aanrader (y) |
Citaat:
Ik ga daar denk een keer eten! Lijkt me heel tof. |
Wel met en kater naar het annefrankhuis gaan eah!
|
Citaat:
Citaat:
In het Rijksmuseum ben ik één keer geweest en daar waren toen niet echt rijen, bij het Stedelijk vaker, en daar heb ik ook nooit lang hoeven wachten, zelfs niet toen ik - in plaats van de automaten voor museumkaarthouders - gebruik maakte van de kassa. |
Bezoek een leuke brouwerij (de Prael, 't IJ, de 7 Deugden, Oedipus, Zeeburg) (y)
|
Citaat:
Citaat:
Verder kun je voor bier naar Gollem, in de Raamsteeg, Amstelstraat, Stalpertstraat of Overtoom. Op alle locaties meer dan 150 bieren om uit te kiezen, allemaal lekker. |
Citaat:
|
Bedankt trouwens voor de tips gij allen. (y)
|
Gewoon ook het weer afwachten, bij slecht weer meer musea en bij mooi weer gewoon lekker rond lopen (y) ga je met of zonder kind?
|
Zonder! :D Anders zouden we véél minder doen. ;)
|
En natuurlijk een forum-meeting, Belg!
|
Veel plezier Ouwe Belg! En wat Daantje zegt: weersverwachting in de gaten houden en bij kutweer naar musea en bij beter weer beetje rondstruinen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar iedereen die me spot, say hi!! :D |
Biefstuk eten bij Loetje is trouwens ook wel écht een aanrader. Of het Ethiopisch restaurant bij Overamstel. Maar dat is allebei niet echt op plekken waar je snel komt ;)
|
Of heerlijk vegetarisch bij Betty's in de Rivierenbuurt.
|
Citaat:
|
(y)
|
Het was een leuk weekendje, olé. (y)
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Cocktailtje gedronken in de Skyybar in 't hotel en gewoon goed geamuseerd. :) |
En een beetje kroelen natuurlijk!
|
Vandaag ook een dagje Amsterdam gedaan. Shoppen en eten was het enige dat op het programma stond. Superlekker weer natuurlijk <3 en goed geshopt in o.a. de 9 straatjes (daar ook lekker gelunched bij Café Doffer) en natuurlijk bij de International Theatre & Film Bookshop, en 's avonds gegeten bij Olijfje, wat een leuke tent (y)
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52. |