![]() |
Namen gezocht voor mijn verhaal
Hoi,
Ik schrijf verhalen maar ik weet geen leuke namen meer voor m'n personages :s Ik ben op zoek naar jongens en meisjes namen. De meeste van mijn verhalen zijn fantasy en spelen zich af in een niet bestaande wereld met allemaal mythische wezens zoals chimearen, elfen, vampieren, weerwolven, sirenes,... Hopelijk kunnen jullie me helpen. :):lief: |
Durizan
|
Hahaha. Maar inderdaad wel een leuke naam, ik weet al welk karakter die naam krijgt !!! Bedankt
|
My name is jeff
|
Aurora vind ik zelf altijd een hele mooie naam.
Probeer namen te kiezen die passen bij de afkomst van je personages. Sommige namen associëren snel met een bepaalde cultuur. Zo worden bijvoorbeeld in het boek The Horse and His Boy, van C.S. Lewis, wat meer Oosterse en Arabische namen gebruikt in een gebied wat gekenmerkt wordt door die culturen. Later in het verhaal zijn er steeds meer totaal andere namen, omdat de omgeving verandert in één die meer Angelsaksische en Scandinavische (culturele) elementen bevat. |
Dat is ook wel wat de bedoeling maar ze zijn afkomstig uit een land dat niet bestaat en ik wil nu geen typische namen voor die wezens nemen.
|
Citaat:
|
Silivan vind ik altijd cool klinken! Of Dipper, Ginger, Mabel.
Je kan ze ook een naam geven die bij hun karakter, afkomst, uitsraling, eigenschappen, gedachtes of kenmerken passen. |
They call me Nathan :cool:
|
Citaat:
Of Nathar |
Ik kies vaak namen die afgeleid zijn van een woord dat weer bij het karakter past. Makes that sense?
|
Ik gebruik vaak namen met een betekenis dat bij het karakter past, er zijn hele mooie namen te vinden in het Fins, Armeens of Grieks :)
|
Bedankt, er zitten heel wat leuke namen bij en ook handige tips
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |