![]() |
Wat moet je studeren
Ik vraag me af wat je moet studeren en wat voor baan je moet hebben om heel veel geld te verdienen zoals meer dan 150.000 euro per jaar. Ik zit nog in de 2e klas en ik weet eigenlijk nog niet wat ik later wil maar wat ik weet is dat ik veel geld wil verdienen. 2500 euro per maand ofzo lijkt mij echt helemaal niks.
|
Je moet wel verstandig kiezen en niet alleen op het geld af gaan..
|
Citaat:
|
Wat zijn je interesses en wat vind je leuk om te doen? Vraag anderen hoe ze jou als persoon zien.
|
Citaat:
Kies een vakgebied waar ook daadwerkelijk je interesse ligt, zodat je jezelf niet de rest van je leven met tegenzin naar je werk hoeft te slepen! |
Het maakt mij eigenlijk niet uit wat voor baan omdat ik niet echt een hobby of zo heb. Ik kan gelukkig worden van veel geld verdienen. Er zijn genoeg leuke dingen te doen die veel geld kosten met je vrienden of familie.
|
Als je je best doet voor iets wat je leuk vindt, zul je vanzelf wel genoeg geld verdienen.
|
Wat wil je met veel geld doen?
|
Tandheelkunde heeft het hoogste startsalaris. Als je echt rijk wil worden moet je een goedlopend bedrijf opbouwen, daarvoor kan bv bedrijfseconomie handig zijn maar uiteindelijk komt dat vooral op talent, creativiteit en geluk aan.
|
Waarom heeft veel geld verdienen zoveel waarde voor je?
|
Er zijn ruwweg twee manieren. De eerste is de manier die Sarah aankaart, waarbij je rekening moet houden met het feit dat de geluksfactor een erg grote rol speelt.
In loondienst kun je ook wel redelijk wat geld verdienen in het hogere management, maar hiervoor moet je natuurlijk wel eerst die ladder opklimmen. Ook hiervoor is je studie niet zo belangrijk, maar is het vooral van belang dat je goed bent in bruine armen halen, en je moet het niet erg vinden om volslagen nutteloos werk te doen. Waar heb je precies dat geld voor nodig? |
Wat bedoel je met 'bruine armen' halen, Schrodinger?
|
Zoals hij het zegt. Als je je arm maar diep genoeg in de kont van je directe leidinggevende (of hoger) steekt, is er vaker wat mogelijk denkt men ;)
|
Citaat:
|
En wat als je armen al bruin zijn?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |