![]() |
koortslip...
hallow mensen,
ik heb een vraagje, maar ik weet niet of het onderwerp het best hier past of op sex. maar jullie kennen hem nog altijd verplaatsen. mijn vraag is dus: ik heb wel eens een koortslip, en nou dus ook, ik heb wel gewoon me vriend gepijpt, maar is dat eigenlijk niet besmettelijk? want als iemand blaasjes ofzow op z'n penis heb, dan is dat ook besmettelijk als diegene word gepijpt.... me vriend en ik willen het graag weten, want dat kan ik hem met een gerust hart..... alvast bedankt, en serieuse antwoorden aub, dit is dringend serieus! xxxxxxxxx |
ewps
|
Een koortslip wordt veroorzaakt door het herpes-simplex II virus, maar deze vorm van herpes heeft niets met de vorm van herpes bij een geslachtsziekte (veroorzaakt door het herpes-simplex I virus) te maken. Je kunt dus gerust je gang gaan. Als je volledige zekerheid wilt hebben kun je van tevoren een condoom om zijn penis doen. Een bijkomend voordeel daarvan is dat je er verder niets van merkt als hij in jouw mond klaar zou komen omdat zijn zaad dan namelijk door het condoom wordt opgevangen.
|
''Orale seks is het veiligst als er een condoom of beflapje wordt gebruikt. Veel gevallen van besmetting vinden plaats van mond (koortslip) naar geslachtsdelen. Omgekeerd, van geslachtsdelen naar mond, komt zelden voor. Waarschijnlijk omdat de meeste mensen het koortslipvirus al bij zich dragen. In het geval dat er toch een hsv-2 besmetting in de mond heeft plaatsgevonden, blijkt het dat dit bijna altijd een eenmalige aanval is en nooit meer terugkomt. Ook konden onderzoekers geen asymptomatische uitscheiding constateren.''
[http://www.hiso.nl/ |
Citaat:
|
''There are two main types of herpes simplex virus: HSV-1 and HSV-2. Infection with HSV-2 is the most common cause of genital herpes. Infection with HSV-1 most usually results in cold sores on the face (although it can sometimes cause genital herpes ). ''
dus ja ga rustig je gang :rolleyes: |
Citaat:
|
soa.pagina.nl
ja dat is slim van je, maar ik raad haar toch aan om gewoon ''rustig aan'' te doen zolang ze een koortslip heeft, gewoon het zekere voor het onzekere nemen |
thnx! dat moest ik gewoon ff weten, ik zal ook wel rustig aan doen, maar pijpen is dus geen probleem?
BEDANKT! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52. |