Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Zwangerschapstest (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1908585)

Anoniemustje123 20-12-2015 19:45

Zwangerschapstest

Hallo iedereen, ik heb een dringende vraag. Ik ben klaargekomen in mijn vriendin woensdagnacht en zij denkt symptomen te voelen van zwanger te zijn, ze zegt dat ze zich misselijk voelt en heel de tijd het gevoel heeft dat ze moet plassen. (Kan natuurlijk ook van de stress en ongerustheid zijn, of ze liegt, kan ook) en ze zegt ook dat ze normaal haar regels heeft morgen maar dat er nog echt niets van te merken is. Mijn vraag is nu, is de kans groot dat ze zwanger is? En stel dat het zo is, kan je dan abortus plegen zonder dat de ouders of andere familieleden van iets weten? (We zijn beide 15 jaar)
Mijn vraag is ook, zou een zwangerschapstest al werken? Zo niet, wanneer dan wel?

Pluis 20-12-2015 19:57

Tja als jij klaar bent gekomen in haar dan kan ze inderdaad zwanger zijn. Het is een beetje vroeg voor allerlei symptomen, dus dat kan ook best van de zenuwen komen. Ze kan een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat ze ongesteld zou moeten worden, morgen dus. Als ze dan zwanger is moet ze naar de huisarts, die kan dan verder met haar bespreken hoe het gaat. Meestal kan er dan een abortuspil genomen worden. De huisarts heeft geheimhoudingsplicht, dus dat betekent dat de enige personen aan wie de huisarts het mag vertellen haar ouders zijn (ze is namelijk nog geen 16), en alleen als hij/zij daar goede reden toe ziet.

Zorg jij er in de tussentijd voor dat je condooms koopt voor de volgende keer dat jullie seks hebben? Want misschien komen jullie nu inderdaad met de schrik vrij, maar dan moet je wel maatregelen nemen zodat zoiets niet nog eens gebeurt.

Anoniemustje123 20-12-2015 20:01

Oke dankuwel, maar kunnen we dan echt abortus doen zonder dat iemand anders daarvan weet? En ja we hadden condooms, maar we waren allebei niet meer zo nuchter en ja, dan is het gebeurd. Achteraf gezien verschrikkelijk dom natuurlijk..

Pluis 20-12-2015 20:34

Nee, helaas niet. Het is een medische ingreep die de dokter moet begeleiden, vooral omdat het belangrijk is dat jouw vriendin daarbij gezond blijft. Haar gezondheid is dan toch echt belangrijker dan de schaamte.

bikinigek 21-12-2015 00:28

Citaat:

Anoniemustje123 schreef: (Bericht 33964050)
Oke dankuwel, maar kunnen we dan echt abortus doen zonder dat iemand anders daarvan weet? En ja we hadden condooms, maar we waren allebei niet meer zo nuchter en ja, dan is het gebeurd. Achteraf gezien verschrikkelijk dom natuurlijk..

mij nog nooit gebeurd als ik zo dronken ben dat ik ze vergeet dan bak ik er niks meer van ;)

eredinek 21-12-2015 09:44

is nu zwanger of niet?

Anoniemustje123 21-12-2015 11:16

Citaat:

bikinigek schreef: (Bericht 33964461)
mij nog nooit gebeurd als ik zo dronken ben dat ik ze vergeet dan bak ik er niks meer van ;)

Wel ja, we waren er alle 2 bewust van dat het onverantwoord was, maar ze ging achter de noodpil gaan en dus dacht ik van ja, dat komt wel goed zeker

Anoniemustje123 21-12-2015 11:17

Citaat:

eredinek schreef: (Bericht 33964647)
is nu zwanger of niet?

Alsof deze vraag relevant is? Dat weten we juist nog niet

Pluis 21-12-2015 15:39

Citaat:

Anoniemustje123 schreef: (Bericht 33964740)
Wel ja, we waren er alle 2 bewust van dat het onverantwoord was, maar ze ging achter de noodpil gaan en dus dacht ik van ja, dat komt wel goed zeker

Heeft ze een morning after pil gehad dan?

Elin3 21-12-2015 15:58

Citaat:

Zie de morning after pil echt alleen als uiterste noodoplossing, en niet als alternatief voor andere voorbehoedsmiddelen. Van een MAP krijgt het lichaam van je vriendin een flinke opdonder en kan haar menstruatie-cyclus ook in de war raken. Het is een oplossing voor wanneer bijv. het condoom scheurt, niet voor gebruik in plaats van een condoom!

Axel11 21-12-2015 18:52

Citaat:

Maar uiteindelijk niet (op tijd) zo'n pil genomen?

eredinek 22-12-2015 11:20

Is het nu Zeker dat ze zwanger is?

Andijvie 23-12-2015 11:57

Citaat:

Anoniemustje123 schreef: (Bericht 33964742)
Alsof deze vraag relevant is? Dat weten we juist nog niet

Lijkt me heel relevant?
Als ze nu over tijd is, kan ze een zwangerschapstest doen. Als ze niet zwanger is, hoef je je geen zorgen meer te maken over een abortus.

bikinigek 23-12-2015 21:47

Citaat:

noodpil helpt niet altijd. en ook niet tegen soa's

Anoniemustje123 27-12-2015 00:42

Wel ja, we gingen er van uit dat het wel goed ging komen met die pil maar is dan toch uiteindelijk niet gelukt om erachter te gaan.. Tot op heden heeft ze haar regels nog altijd niet alleen voelt ze wel wat "regelpijn" zegt ze, nu maar hopen dat die regels nog komen, en de volgende keer, zeker veilig!

Elin3 27-12-2015 08:34

Niet gelukt om er achter aan te gaan? Het lijkt mij belangrijk genoeg om tijd voor te maken :o

Axel11 27-12-2015 08:43

Citaat:

Anoniemustje123 schreef: (Bericht 33970236)
Wel ja, we gingen er van uit dat het wel goed ging komen met die pil maar is dan toch uiteindelijk niet gelukt om erachter te gaan.. Tot op heden heeft ze haar regels nog altijd niet alleen voelt ze wel wat "regelpijn" zegt ze, nu maar hopen dat die regels nog komen, en de volgende keer, zeker veilig!

Waarom doet ze/doen jullie nu geen zwangerschapstest? Dat kan nu: zie de eerste post van Pluis.

En "dat het wel goed ging komen met die pil" :confused:: dachten jullie dat een morning after-pil komt aanvliegen? Nee, die moet je zelf even kopen bij de drogist of apotheek :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.