![]() |
Voor- en nadelen duale studie?
Beste lezers,
Ik zit nu in het laatste jaar van het VWO, en wil volgend jaar een HBO studie werktuigbouwkunde doen. Deze studie wordt niet alleen als voltijd aangeboden, maar ook als een duale studie. Ik zit heel erg te twijfelen tussen die 2 studies. Daarom wilde ik jullie daar en paar vragen over stellen. - Wat zijn de grootste voor- en nadelen van een duale studie? - Is het hebben van een auto nodig? (i.v.m. het bedrijf waar je werkt) - Geeft een duale studie voordelen op de arbeidsmarkt na de studie? Alvast bedankt voor het reageren. Groeten, Martijn |
Kom je wel in aanmerking voor de duale studie? In de meeste gevallen moet je dan voordat je je kunt inschrijven voor de studie al een baan hebben in of dicht bij het vakgebied (werktuigbouwkunde) en soms ook al een paar jaar werkervaring. De hogeschool helpt je niet aan een baan, deze moet je zelf zien te vinden.
|
Citaat:
Ik heb het de school gevraagd en die zei dat ze middelbare scholieren na hun aanmelding meteen een lijst van bedrijven opsturen waar leerlingen kunnen werken. Er is overigens een bedrijf dat reclame maakt voor duale studenten, zodat studenten bij hun komen werken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55. |