![]() |
Borsten doen pijn
Hoii, ik ben 15 jaar en ik heb heel veel last van mijn borsten. Als ik er aan voel lijkt het wel of er rare pijnlijke ballen inzitten op verschillende plekken.
De pijn kan ik nog wel begrijpen, maar het rare gevoel dat erin zit niet echt. Iemand verklaring? Alvast bedankt! |
Als je borsten groeien, of wanneer je ongesteld moet worden of bent, is het niet raar dat je borsten wat gevoeliger zijn, of pijn doen. Sport je zonder goede sportbeha en doe je wel een intensieve sport, zoals bijvoorbeeld hardlopen, dan kan dat ook zorgen voor pijnlijke borsten.
Als je je echt zorgen maakt over wat je voelt, ga dan gewoon naar de huisarts. Is er niks aan de hand? Dan ben je in elk geval gerust gesteld. |
Als er rare pijnlijke ballen inzitten, die er zoizo niet eerder waren zou ik naar de dokter gaan.
Dat kan een teken van Borstkanker zijn. |
Citaat:
'Groeischijven' Borstkanker is heel onwaarschijnlijk... Heeft gewoon met de groei te maken. |
Citaat:
|
Ik las idd ook dat het misschien groei is, dat weet ik niet. Maar borstkanker op deze leeftijd komt zeker niet vaak voor. Goedaardige tumoren in die zin dan weer wel..
|
Als het pijn doet is het waarschijnlijk aan het groeien of je draagt de verkeerde maat beha en plet je melkklieren. Maar als je bang bent dat het iets engs is kun je altijd de dokter bezoeken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |