![]() |
Vind die ene docent mij leuk?
Ik heb laatst met een schoolactiviteit een docent beter leren kennen, hij is 23 en ik 16. Ik heb geen les van hem. Sinds die activiteit heb ik een weekje contact met hem gehad over FaceBook en het was ontzettend gezellig daar en we praatten over van alles en nog wat. Het leek net alsof we al hele goede vrienden waren: we maakten allebei flauwe grapjes en ik sprak m aan met je en zijn voornaam.
Daarnaast ben ik ook in 2 tussenuren voor een klaslokaal gaan zitten waar hij les gaf. Voordat de eerste les begon was ik naar hem toegelopen om even wat te vragen, niks ergs aan, maar tijdens die les viel het me heel erg op dat hij zo af en toe mijn kant op keek.. En als we elkaar aankeken, glimlachte hij mijn kant op. Bij de tweede keer was dit precies hetzelfde geval, alleen liep ik niet aan het begin van de les naar hem toe, maar zag hij mij zitten. In die les werd er door zijn klas naar mij gestaard, omdat er werd gezegt dat de crush van die docent 'achter mij zat of liep'. Ook in deze les keek hij vaak naar buiten. En elke keer als we elkaar voorbij liepen op de gangen zei hij 'hoi', glimlachte hij naar me of zwaaide hij naar me. Na dat ene weekje contact te hebben gehad met hem op fb, stuurde hij mij ineens een bericht dat het misschien handiger was om, tot na mijn examen(ik zit in havo 5), geen contact te hebben via fb, vooral omdat dit blijkbaar niet toepasselijk is voor docent-leerling verhoudingen, maar eigenlijk denk ik zelf dat het meer redenen heeft... Op school deed hij daarna nog heel gewoon en erg vriendelijk tegen me... Wat denken jullie? Vind hij mij misschien leuk? Of zijn dit alleen maar waanideeen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen... |
Het lijkt er wel heel erg op dat hij je leuk vindt. En hij is ook zo verstandig om te vragen om maar meer niet te FB'en. Als jij dat niet meer doet voorkom je dat hij er moeilijkheden mee zou kunnen krijgen.
|
Citaat:
Dus er hoeven niet per se meer/andere redenen achter te zitten. Ik zou overigens niet alleen uitkijken met "te vriendschappelijk" contact via Facebook, maar ook met contact op school, via e-mail, WhatsApp, etc. |
En via S.com!
|
Denk ook dat hij je leuk vindt! Maar inderdaad kan hij hier wel problemen mee krijgen. Dus dat hij dan toch een tijdje contact met je heeft gehad geeft voor mij aan dat hij je leuk vind gezien het risico wat hij loopt. Ook zegt hij dat tot je examen geen fb contact wil, waardoor het erop lijkt dat hij daarna wel contact met je wil...als hij je niet leuk vind zou hij dat niet willen lijkt me? En jij? Ben je verliefd op hem?
|
Citaat:
En ik zal eerlijk zijn... Ik vind hem wel een beetje leuk ja... Maar ik probeer het uit me hoofd te zetten omdat het gewoon echt fout is... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, even simpel gezegd is dat legaal zodra je van school af bent. |
Citaat:
|
Waarom zou hij zijn baan riskeren om met "zomaar een aardige leerlinge" te FB'en?
|
Ik denk ook dat hij je leuk vindt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Even offtopic. Wat nou als je bijvoorbeeld 20 bent en een docent 25. Zou het dan wel mogen? Of als je bijvoorbeeld een relatie hebt met een leraar die niet jou leraar is maar je een nieuw opleiding start en diegene je leraar wordt. Mag het dan wel?
|
Citaat:
Dus als je een relatie hebt met iemand en diegene wordt vervolgens je leraar, dan is er wel een probleem. |
ik ben doe ook altijd vriendelijk tegen docenten en ze zeggen tegen mij altijd hallo/hoi op de gang....en een docente (mijn favoriete)... kijkt ook wat vaker naar mij dan de rest van de klas... hij vind jouw waarschijlijk gewoon aardig...en docenten en leerlingen mogen geen contact via fb
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23. |