![]() |
Ik word hier altijd een beetje misselijk van
Werkervaring:
2007-2012 Fulltime moeder/Manager van het gezin :herp::herp::herp::herp::herp::herp::herp::herp::herp::herp::herp::her p::herp::herp::herp: |
5 jaar werkloos dus (y)
|
:D Oef.
|
Wat zou je er anders op moeten zetten? 'Manager van het gezin' is aardig kut, maar 'fulltime moeder' vind ik niet zó kut. En als je het leeg laat is het net of je in de gevangenis hebt gezeten ofzo.
|
Citaat:
|
Fulltime moeder vind ik ook wel kunnen. Manager van het gezin (N)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik zou het er ook niet opzetten, maar het is wel iets wat het lastig maakt als vrouw. Een paar jaar thuisblijven om voor de kinderen te zorgen is toch wat anders dan een paar jaar ongewenst werkloos zijn. Je kan het idd altijd uitleggen in een sollicitatiegesprek maar dan moet je wel hopen dat je uitgenodigd wordt.
|
Ik zou het zeker niet onder werkervaring zetten maar gewoon als tekst eronder zoiets als 'van 2007 tot 2012 was ik thuis voor de kinderen' oid.
|
Doe dan vrijwilligerswerk wat je in geval van nood erop kan zetten als tijdsopvulling.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En maar janken over een glazen plafond :D
|
Citaat:
|
Oeps, verkeerde topique
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Het dilemma is ook weer dat je eigenlijk niet verplicht bent om te vertellen over je familieleven, maar dat je dat om zo'n reden misschien wel doet. En dan denkt de werkgever misschien: hmm als ze al een paar jaar thuis is gebleven om voor een kind te zorgen gaat ze dat misschien in de toekomst wel weer doen, of ze wordt mantelzorger of zo, beter maar niet aannemen. Er is toch nooit één juiste aanpak bij dit soort dingen denk ik.
|
Dat geldt ook wel een beetje voor chronisch ziek zijn vind ik.
|
Daarom hoef je dat dus óók niet te melden. En ouder zijn is wel een beetje hetzelfde als chronisch ziek zijn natuurlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat is precies een vrouwenbaantje?
|
Citaat:
|
Ik zou het trouwens wel héél lastig vinden om jaren 'fulltime moeder' :herp: te zijn. Vanwege het CV-gat. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ouder zijn ook echt wel energie vreet. Zeker als de kinderen nog niet naar school gaan. Als ze wel naar school gaan is dat natuurlijk wel wat makkelijker te combineren met een job.
|
Citaat:
|
Behalve dat ik soms hier en daar een woordje meepik, praat ik nog altijd heel Nederlands. :herp:
|
Citaat:
|
Ik denk dat je daar ook een beetje in moet groeien, als je dat wilt. Maar geen idee verder :herp:
|
Het hangt er ook vanaf hoeveel kinderen je hebt denk ik, mijn tante had op een gegeven moment 6 kinderen onder de 8, toen was het niet meer echt een keuze wel of niet te werken :P
|
wow :herp: Mijn moeder had er vier, en we schelen allemaal een jaar met elkaar. Maar ik weet nu eigenlijk niet meer precies hoelang ze thuisgeweest is. Wij gingen wel op een gegeven moment naar de peuterspeelzaal enzo.
|
Mijn moeder is vanaf de geboorte van mijn zus een thuisblijfmoeder geweest. Inclusief ophalen van school/klaarzitten met thee en de voordeur op een kiertje als de kinderen uit school kwamen en daarnaast hielp ze altijd iedereen met behangen, verhuizen, boodschappen doen en schoonmaken als wij naar school waren :y Tot het moment dat ze depressief werd, dan.
|
Werd ze depressief door het thuisblijven? :o
|
Nee, door het vinden van een dode buurman, de zorg voor mijn opa en oma en het feit dat mijn opa een hersenbloeding kreeg en we 6 weken bij mijn opa en oma in huis hebben gewoond tot hij overleed ;) Tijdens die periode viel mijn oma van het stoepje en brak haar heup en arm, dus na het overlijden van mijn opa heeft mijn oma op haar beurt een tijd bij ons gewoond om te herstellen. En daarna stortte mijn moeder in.
|
Klinkt niet heel onlogisch :o
|
Toch niet, hè :P
|
ah jeetje :(
|
Citaat:
leerkracht basisonderwijs en fysiotherapeut blijkbaar |
ah!
|
Citaat:
|
Duurde nog lang.
|
Citaat:
http://i28.photobucket.com/albums/c2...pszwyupgv8.png |
Citaat:
Jawel hoor, maar die zijn waarschijnlijk niet zo stupide om er fulltime papa op te zetten maar gewoon te accepteren dat ze een gat in hun cv hebben. |
Manager van het gezin :herp:
Wat een kotsterm :D |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |