![]() |
Wiskunde A of B kiezen?
Hallo!
Binnenkort (eind januari) moet ik mijn voorlopige profielkeuze inleveren. Ik zit op een gymnasium. Van mijn profiel ben ik al zeker, ik wil E&M gaan doen. Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen wis a of b. In de 1e en 2e heb ik altijd een ruime 6 gestaan voor wiskunde, maar nu het over formules(o.a abc-formule) gaat sta ik een ruime 8 na 2 proefwerken en een aantal so's. Ik was niet van plan om iets met wiskunde te gaan doen, eerder iets in de richting van een economische studie. :lampje: Wiskunde is dus niet mijn sterkste kant, maar ook zeker niet mijn slechtste. Er is mij verteld dat wiskunde a vooral draait om statistieken en kansberekeningen, hier heb ik nog niks over gehad. Ook is mij verteld dat wiskunde b dus het meeste gaat over de formules. Ik zit nu dus hevig te twijfelen of ik wis a of b moet gaan doen. Ik ben niet van plan verder nog beta vakken te kiezen, dus dat houdt mij eigenlijk een beetje tegen om wis b te kiezen. Ook zeggen vriendinnen in de 4e dat wis a op dit moment een stuk makkelijker is dan wis b. Wat raden jullie mij aan? Groetjes Charlotte :) |
Kies wiskunde b als je het (met een beetje moeite) kunt. Als je economie zou gaan studeren, heb je met wiskunde b toch een iets betere voorbereiding. Als je econometrie zou willen gaan studeren, is wiskunde b verplicht.
Overleg eens met je docent wiskunde over je keuze. |
Wat Axel11 zegt ja. Als economie student is WisB een fijne basis. Met hard werken, veel oefenen en misschien wat bijles kom je daar vast wel doorheen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |