![]() |
Ben jij racistisch?
Poll.
|
Nee, kom op zeg. Ik ben toch geen jood.
|
Maar serieus, ik weet niet. Ik denk ergens wel een beetje, maar dan in de zin dat ik wel wat vooroordelen bij sommige volkeren en rassen heb, maar ze daar niet naar ga behandelen ofzo. En het tegendeel/mijn ongelijk wordt natuurlijk ook vaak genoeg bewezen.
|
Een beetje, zoals iedereen. :)
|
Yep.
|
Ik probeer zo min mogelijk racistisch te zijn en ik kan me ook best wel boos er om maken als mensen heel erg anti-buitenlanders zijn (met als argument: "Die horen hier niet!"). Tegelijkertijd generaliseer ik ook nog wel flink, bijv. dat Thaise/ Birmese mensen vaak te laat komen, maar dat is puur omdat ik dat ik mijn omgeving te vaak heb meegemaakt :o
|
Ik probeer het niet te zijn, maar mensen zijn het van nature.
|
Rassen bestaan toch helemaal niet van nature?
|
Rassen niet, racisme wel.
|
Natuurlijk ben ik racistisch. Als ik merk van mezelf dat ik een racistische gedachte heb irriteert dat me enorm en ik probeer er niet naar te handelen maar dat neemt niet weg dat ik bepaalde reacties heb als iemand er anders uitziet.
|
Irriteert het je ook wel eens als je geil wordt?
|
Nee zeker niet. Dat gebeurt wel een stuk vaker.
|
:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee. Ik heb wel bepaalde vooroordelen bij bepaalde mensen, maar dat is vaak meer positief en voortkomend uit eigen ervaringen. Verder handel ik daar niet naar.
|
Een beetje
|
Ik heb 'nee' gestemd, maar woon wel in een orthodox -Joodse buurt. Ik heb gemerkt dat er vaak wordt gedacht dat Joden achterbaks en respectloos zijn en vond dat eerst heel vreemd. Maar ik heb wel ondervonden dat die gedachte niet zomaar uit de lucht komt vallen. Toch scheer ik ze niet allemaal over één kam en ben ik blij als ik er eentje zover krijg naar me te glimlachen :herp: Misschien ben ik toch wel een beetje racistisch.
|
Stelletje leugenaars, nee-stemmers. :d
|
Ik heb denk ik wel wat white privilege, ik probeer mezelf erop te betrappen en toch zo neutraal mogelijk te handelen. Dus heb 'een beetje' gestemd. Bewust vind ik echt niet dat mensen van een andere huidskleur dan de mijne minder zijn, maar het zou kunnen dat ik onbewust die mensen toch meer wantrouw of zo.
|
Ik vind het altijd wel grappig als van die cliche vooroordelen bevestigd worden, verder niks eigenlijk. Hoe iemand eruit ziet zal me echt aan m'n reet roesten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59. |