![]() |
Hou oud is jouw primaire computer?
(Bij benadering.)
|
Mijn secundaire is net een jaar, mijn tertiaire wordt over 2 maanden 2, mijn quartaire geen idee, moet je aan Noci vragen maar ik denk 3 jaar.
|
Diverse leeftijden (oudste onderdeel 5 jaar). Maar n jaar terug moederbord+cpu geupgrade. Dus ik zeg 1 jaar.
|
Anderhalf jaar denk ik. Gekocht nadat mijn vorige laptop gejat is.
|
Uhm, ik heb 'm gekocht toen ik met mijn studie begon (november), ik zit nu in mijn derde jaar.
Mijn secundaire laptop, die altijd perfect draaide op Vista en nu vanalles mankeert met Windows 7, is zes jaar ouder. Sinds ik mijn nieuwere heb gebruik ik die eigenlijk niet meer. |
geen flauw idee, zelfs niet bij benadering
|
Ik heb 'm gekocht nadat ik toch maar NIET naar de WK finale Nederland - Spanje in Johannesburg ben gegaan, dus hij is van 2010. :p
Inmiddels de HD wel een keer vervangen trouwens. |
Eerste onderdeel december 2014 gekocht. Laatste onderdeel februari 2015. Ongeveer 1 jaar oud.
|
Citaat:
|
Weet iemand een goede laptop voor ongeveer 300/400 euro met een max van 450. Voor school.
|
Citaat:
|
3 jaar alweer, januari 2013, maar voldoet nog ruimschoots voor dev werk en gamen (y) Eigenlijk is alleen de videokaart aan een upgrade toe. En een rammelende (HD? PSU?) fan.
|
Citaat:
|
4jaar
|
Net zo oud als die keer dat je een facebookaccount had genomen die je van je ouders weer moest weggooien?
|
4 jaar oud en de thermal paste is een beetje op ofzo als ik een ingenieur vriend moet geloven.
|
Citaat:
|
Laptop is 2,5 jaar oud.
Server heeft moederbord/geheugen van 2 jaar en 3 maanden oud, processor van bijna 2 jaar en SSD van 2 jaar en 4 maanden oud. De kast is minstens 5,5 jaar oud. Mijn Mediacenter heeft het binnenwerk van 2,5 jaar oud en de kast is inmiddels bijna 9. Van mijn desktop zijn het moederbord/processor/geheugen/videokaart inmiddels 4 jaar oud en de SSD zal 3,5 jaar oud zijn. De kast is 5,5 jaar. Monitor voor dekstop/server is zeker 6-7 jaar oud en alle interne/externe harde schijven variëren van 8-10 jaar tot 1 dag oud. Edit: Op de desktop kan ik nog steeds prima gamen, server heeft voldoende rekenkracht, Medacenter speelt feilloos alle media af en laptop start nog steeds binnen 10 seconden op (y) |
Citaat:
|
Bijna 6 jaar en ik ga binnenkort een nieuwe kopen. *O*
|
Bijna 7 jaar en still going strong.
|
Een Inspiron 1720 van zo'n 8 jaar oud, iedere keer als ik hem aanzet hou ik mijn hart vast, maar hij doet het nog (min of meer)
|
Bijna drie. De ssd die erin zit is anderhalf jaar oud. Hij had eerst Windows 8, maar opnieuw 7 geïnstalleerd.
|
Het enige dat bij mij niet meer helemaal klopt is dat er "Batterie warten" (Engelse equivalent: "Check battery") in m'n accumenu (of hoe dat ook heet) staat. Accu werkt verder nog wel, zij het met ongeveer de helft van de oorspronkelijke capaciteit.
Verder soms wat problemen met het afspelen van bepaalde video's op internet, maar ik betwijfel of dat echt aan de leeftijd van de laptop ligt, aangezien die problemen al veel langer af en toe optreden. |
Dell XPS desktop uit november 2008; wel een keer nieuwe GPU en harde schijf in gegooid. Paar maanden geleden stierf er wel een reepje RAM, dus nu tankt ie door op 3gb :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Probeer dat dan eerst eens. :p
|
Dat is trouwens bij (de meeste) Macbooks wel een stuk makkelijker dan bij veel andere laptops. Bij die van mij hoef ik alleen de bodemplaat te verwijderen en ik kan er voldoende bij. De twee HP's die ik stofvrij gemaakt heb, moest ik eerst reduceren tot een hoopje onderdelen. (Hoewel er bij de mijne misschien een makkelijker trucje is waarbij alleen het toetsenbord eruit moet om in elk geval bij het koelblok te komen, maar dat moet ik de volgende keer eerst even uitproberen.)
|
ik stop mijn pc gewoon in de afwasmachine, gaat prima.
|
primaire computer = werkcomputer, deze vervang ik preventief iedere 3 jaar.
secondair = laptop, die vervang ik als die stuk is of ik iets niet meer kan doen wat ik wil (is nu 2 jaar oud). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Drie of misschien zelfs al vier jaar.
|
Ik heb ook een keer mijn ventilatiesysteem zelf vervangen. Klein drama, echt de hele inhoud van mijn laptop moest eruit en het ding zat helemaal vast aan het moederbord. Mijn laptop is niet eens heel plat, stel prutsers. Maar goed. Er zijn maar twee plastic klemmetjes afgebroken en een schroefje doorgedraaid, intern is er niets kapot en hij loopt weer als Kristaco :yeah:
|
Toen ik het net vervangen had kon ik een film streamen, een patch voor WoW downloaden en de Sims op de achtergrond aan hebben tegelijk. Zonder dat hij heet werd. :bloos:
|
Toen ik na drie jaar voor het eerst de koeling schoonmaakte ging hij van hovercraft-modus bij Netflix naar bijna onhoorbaar. :p
|
En dat gaat bij mij dus zo: https://www.ifixit.com/Guide/MacBook...placement/1671
Waarbij ik, buiten de bodemplaat, niks loshaal, maar gewoon even de koeling doorblaas met een blaasbalg en het zichtbare stof weghaal. Inclusief schoonmaken van de behuizing kost dat niet meer dan een half uur. |
Citaat:
|
Oververhit?
|
Als die te warm wordt wilt die alleen op batterij werken ofzo. Ik weet niet hoe dat komt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt het over 'veel andere laptops', zo werkt dat gewoon niet.
|
Citaat:
|
En om deadlock weer een beetje blij te maken is hier de handleiding om de accu van een recent model Macbook Pro te vervangen: https://www.ifixit.com/Guide/MacBook...lacement/45137
Benodigd gereedschap: o.a. een magnetron. |
Mijn Packard Bell maakt het vervangen van de koeling zo makkelijk als het splitsen van een atoom.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |