![]() |
Boekverslag
Heey
Jullie weten vast wel hoe dat gaat, dat je een boekverslag moet maken en alles hebt maar geen samenvatting omdat je het vergeet (echt vervelend) Ik moet het vrij snel inleveren heb t weekend nog maar eigenlijk geen tijd om het boek nog een keer te lezen Het gaat om het boek een overdosis drama, heeft iemand hier een samenvatting van, ooit gelezen en weet een samenvatting te kunnen maken? Manier om samenvatting te maken mag ook wel maar dan niet met al te veel leeswerk Mvg hoor t graag |
Van loes hazelaar trouwens
|
Inmiddels gelukt maar had wel wat reacties verwacht eigenlijk....
|
Ik ben bang dat het niet zo'n bekend boek is/ dat mensen dachten "tsja, daar kom je wel erg laat achter". Sommige mensen kunnen zo een samenvatting schrijven, anderen moeten daar zeker bij een gedetailleerde samenvatting veel voor lezen er herlezen. Daar zijn helaas weinig tips voor. Iedereen moet daar zelf een beetje bij uitvinden wat voor hem of haar werkt, en welke methode past bij het type samenvatting.
|
Wat mij altijd hielp - maar dat is pas voor een volgend verslag nuttig - is na elk hoofdstuk of bij een erg moeilijk boek na elke bladzijde - kort samen te vatten wat er gebeurd is. Dat kan in een paar bullet points: welke karakters komen er voor, welke relatie hebben ze, wat is het belangrijkste dat er gebeurt (de hoofdlijn van het verhaal)?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45. |