Citaat:
InfoBoy schreef:
(Bericht 33991992)
Ik wax wel eens wat haartjes op m'n handen en voeten, dat voel je wel als je die strip eraf trekt. Is epileren minder pijnlijk? Draait zo'n apparaat snel? Want anders lijkt het me nogal pijnlijk.
|
Bij epileren kan je relatief goed "doseren" hoeveel je in een keer uittrekt. Ik epileer mijn benen al een tijd en vind dat meer prikken dan echt pijn doen. Haartjes rond mijn enkel zijn nog steeds pijnlijk, maar mijn oksels epileren vind ik dan wel weer meevallen ;)
Je hebt relatief oude apparaten met een spiraal er in waartussen haren vast komen te zitten. Die zijn iets vervelender in gebruik dan de modernere variant met mini-pincetjes die open en dicht gaan terwijl de kop van het apparaat roteert. Het apparaat wat ik heb (Braun Silk Epil II) heeft ook een opzetstukje speciaal voor gevoelige plekjes. Daardoor pak je minder haar in één keer en is het ook minder pijnlijk.
Citaat:
Theoklaas schreef:
(Bericht 33992049)
Zullen ze ook iets voor buik haar of wat voor wax strip of onthaarings crame moet ik gebruiken dan
|
Bij een betere drogist (Etos, DA) kun je dit het beste even aan het personeel vragen. Leg uit waar je het voor wil gebruiken, dan kunnen zij je vast wel iets aanraden.
|