Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Gevoelens voor een ander, wat moet ik doen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1910187)

Mitch8598 14-01-2016 16:44

Gevoelens voor een ander, wat moet ik doen?

Hey allemaal,

Ik heb een klein probleempje. Ik heb nu bijna 1,5 jaar een relatie met mijn vriendin en dat gaat lekker. Toch ben ik per ongeluk iets gaan voelen voor een meisje, die bij mij op school zit, weliswaar een andere klas. Waarschijnlijk wil ik de gok nemen iets met haar te nemen, maar ik wil haar eerst beter leren kennen.

Het nadeel is dat ik haar niet ken, en zij kent mij ook niet. Ik kan moeilijk op haar afstappen en even zomaar contact maken. Het enige wat ik van haar weet is haar naam en dat ze in dezelfde stad woont als mij. Dit heb ik via Facebook gezien.

Ik weet niet waar ik moet beginnen om contact met haar te leggen. Hoe pak ik dit het beste aan?

Alvast bedankt!

Axel11 14-01-2016 16:58

Waarom/waarvoor/waarover wil je contact met haar, terwijl je een goede relatie hebt?

Edit: topicstarter heeft het antwoord op mijn vraag naderhand toegevoegd aan zijn beginpost.

luci2 14-01-2016 21:37

Je hebt dus een fijne vriendin, maar je schrijft dat je 'de gok wilt nemen iets met dat andere meisje te nemen'?

Het komt een beetje over alsof je even wil testen of dat andere meisje niet nčt een beetje beter is dan je vriendin. Of leuk voor de afwisseling?

Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar het komt mij niet helemaal eerlijk over.

'En je vriendin dan?'

Elin3 14-01-2016 21:42

Je wilt anderhalf jaar relatie op het spel zetten voor de hele kleine kans dat het iets wordt met een chick uit een andere klas die je eigenlijk amper kent.

Wees alsjeblieft eerlijk tegen je vriendin, zodat ze het gelijk met je kan uitmaken. Als je nu niet vreemdgaat, zal je waarschijnlijk later in de relatie alsnog proberen of het gras aan de andere kant toch niet net iets groener is. Dat is niet fair tegenover je vriendin! Hou haar niet langer aan het lijntje.

Dark Phoenix 15-01-2016 00:05

Als je je relatie op het spel wilt zetten voor iemand die je niet echt kent, waar je geen contact mee hebt en het enige wat je van haar weet is haar naam en woonplaats, maak het dan alsjeblieft gewoon uit. Ze verdient beter.

WolterB 15-01-2016 10:46

Uitmaken met je vriendin lijkt me de eerste stap. Blijkbaar vind je haar niet leuk genoeg meer.

Afwachten of het klikt met dat andere meisje en vervolgens je vriendin dumpen als het zo is, is haar aan het lijntje houden natuurlijk. En als het niet klikt bij haar blijven is even kansloos.

feniks 15-01-2016 13:03

Wat gaat er precies lekker aan je relatie als je toch "per ongeluk" op een ander meisje valt?
En hoe lekker is lekker als je een poging wil wagen bij dat andere meisje, terwijl je nog een relatie hebt?
Waarom toon je dan niet gewoon wat kloten, en maak je het niet uit met je vriendin?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.