![]() |
Gratis virusscanner laptop
Na 7 jaar trouwe dienst is mijn laptop overleden, dus nu heb ik een nieuwe laptop (HP) waar ik een virusscanner op moet zetten.
Op mijn vorige laptop heb ik altijd Microsoft Security Essentials gehad, waar ik best tevreden over was. Is dat ook voor deze laptop met windows 10 een goede gratis virusscanner? |
Staat er standaard al op.
|
staat er al op ik raad zelf avast aan
|
Ik raad Avast af. En aangezien ik wel interpunctie kan gebruiken op een normale manier én nog maar 15 jaar in dienst ben als ICT'er waar beveiliging één van de dingen is die ik onder mijn hoede heb win ik. Tevens adviseer ik je om police officer op je negeerlijst te plaatsen.
|
Citaat:
|
Ja ik heb zo zoetjes aan duisentmiljard keer 'n link gegeven waar je precies kan zien hoe praktisch alle relevante scanners op de pijnbank worden gelegd. Beter zoek je even op dit subforum.
|
ik heb niet eens een virusscanner ik gebruik gewoon windows defender
|
Citaat:
|
gebruik zelf avast werkt prima en als avast begint te piepen ga ik scannen met mbam
|
Avast raad ik inderdaad ook af, veel false positives en laat veel nieuwe malware door zoals adware.
Ik raad gewoon aan om Bitdefender te downloaden en een paar license keys op te zoeken die je binnen no-time zult vinden. |
Een goede virus / mallware scanner is mallware bytes je kan hem hier downloaden
|
Malwarebytes blokkeerd alleen schadelijke software wanneer je er voor betaald hebt. Het is meer een Trojan, adware scanner inplaats van een traditionele anti-virus.
Gewoon Bitdefender Total Security erop gooien en een license key vinden voor nog een halfjaar. |
Citaat:
|
Voor zo-ver ik weet wel ja. Malwarebytes is meer gemaakt als een second-opinion.
|
Ik heb bitdefender in combinatie met malwarebytes en het werkt super, gebruik dat al jaren
|
Citaat:
|
Ik heb zelf ESET NOD32 Antivirus, code via g2a gekocht
|
Wat ik zou aanraden is: G DATA ANTIVIRUS.
het is een virusscanner, internetveiligheid, en heeft een quarantine die schadelijke items gecodeerd opslaat. de virusscanner scant naar: vergrendelde bestanden, trojan, word, junkware, malaware. v.g.m kost het 20 of 30 euro voor een jaar. ik zou zeker ook avast afraden. slechtste beveiliging ooit. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24. |