![]() |
Hoe spreek je Nederlands
Oké. Is hier iemand die niets te doen heeft en deze allochtoon goed Nederlands kan helpen spreken. Ik heb best een breed woordenschat, maar tijdens het praten kies ik er soms bewust voor om bepaalde woorden niet uit te spreken, omdat die zo lastig zijn.
We kunnen praten over wetenschap, nieuws en het saaie leven. Als belonning help ik je om te bekeren naar de Islam?:ertur: Oké. Doei. Fijne avond. |
Ok. dat laatste is maar een grapje.
|
Geen fijne avond?
|
Er zijn wat mij betreft twee manieren om een taal te leren en ik gebruik ze beiden. De eerste is nadoen. Gewoon blijven oefenen. Koptelefoon op en naspreken. Eventueel opnemen en jezelf terugluisteren. zo heb ik na een jaar of wat eindelijk de Deense stille d op een dusdanige manier leren uitspreken dat Denen hem begrijpen.
De tweede is 'het systeem' begrijpen. De regels. Die kan je gewoon stampen. Een foutje in je eerste post; een breed woordenschat. Dat moet zijn 'een brede woordenschat'. Schrödinger leg die regel eens uit. |
Citaat:
Een jaar lang luisteren een d letter, dan ben je echt gemotiveerd. Ik kan dat niet opbrengen. |
Citaat:
|
Be-looooo-ning=>Beloning. Belonning zou je uitspreken met een korte o.
|
Citaat:
Citaat:
Dit topic staat trouwens in het verkeerde subforum. |
Ja, ik weet niet zo goed waar deze terecht kan.
|
Klassieke en Moderne Talen?
|
Citaat:
Citaat:
Dus zo. |
Citaat:
|
En de g uitspreken alsof iemand zijn piemel langs je huig duwt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |