Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Scouting (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1910920)

Rob@2015 27-01-2016 20:33

Scouting

Hey hallo!

Ik vroeg me af hé, Zijn er eigenlijk mensen die aan scouting doen?
ik zit er nu 8/9 jaar bij, en ben nog steeds niet van plan weg te gaan.
Ik sta intussen op de locale brochure! :D

Hoe dan ook. mensen vinden het soms raar. dus ik verwacht eigenlijk niet heel veel mensen, dus het zou wel leuk zijn als er mensen op mijn vraag afkomen! :herp::D:lampje:

nthn3d 27-01-2016 21:48

Waarom vinden mensen het raar?

WolterB 28-01-2016 11:07

Scouting Nederland heeft meer dan 100.000 leden, dus zo bijzonder is het niet als je er lid bent ;)

Ik ben zelf nooit jeugdlid geweest omdat in mijn woonplaats geen groep zat. Ben in 2005 leiding geworden bij de kabouters (heet nu welpen) en heb dat tot in 2011 gedaan en ben gestopt omdat ik te weinig tijd had en uiteindelijk verhuisd ben.

Ben naast leiding ook lid geweest van een groep met leiding van alle speltakken waarmee we scoutingactiviteiten ondernamen, heb diverse trainingen en cursussen gevolgd, ben uiteindelijk nog een jaar of 3 verantwoordelijk geweest voor het plannen van opkomsten en kampen, heb de ledenadministratie en financiële administratie gedaan en geholpen met organiseren van activiteiten binnen de groep en regio.

Rob@2015 28-01-2016 15:54

Citaat:

nthn3d schreef: (Bericht 34008295)
Waarom vinden mensen het raar?

Ja daat weet ik ook niet :|
ik vind het de normaalste zaak van de wereld :D

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34008295)
Scouting Nederland heeft meer dan 100.000 leden, dus zo bijzonder is het niet als je er lid bent

Ik ben zelf nooit jeugdlid geweest omdat in mijn woonplaats geen groep zat. Ben in 2005 leiding geworden bij de kabouters (heet nu welpen) en heb dat tot in 2011 gedaan en ben gestopt omdat ik te weinig tijd had en uiteindelijk verhuisd ben.

Ben naast leiding ook lid geweest van een groep met leiding van alle speltakken waarmee we scoutingactiviteiten ondernamen, heb diverse trainingen en cursussen gevolgd, ben uiteindelijk nog een jaar of 3 verantwoordelijk geweest voor het plannen van opkomsten en kampen, heb de ledenadministratie en financiële administratie gedaan en geholpen met organiseren van activiteiten binnen de groep en regio.

Wauw! Ik wil als ik oud genoeg ben, en ik genoeg tijd hebt ook zeker leiding worden :D
lijkt me superleuk.!

ikxxx 31-01-2016 20:45

ik zit bij de scouts ;) heb deze zomer mijn totem gekregen en volgend jaar draai ik mee als leiding! :D

Overdoz 01-02-2016 23:14

Ik sta nu al 9 jaar ingeschreven, al ben ik er vanaf kleins af aan door me ouders ingerold.

Even dit topic een discussiedraai geven;
Ik zit op een waterscouting en ik vind het ontzettend zorgelijk en irritant dat het bestuur van Scouting Nederland waterscouts lijkt uit te blocken d.m.v het verwijderen van waterinsinges uit de Scoutshops, aanpassen van regels met zeilboten op kampen.. etc..

Wat vinden de Landscouts en Waterscouts onder ons ervan? Luchtscouts mogen ook mengen in de discussie ;)

bloodyb 02-02-2016 01:09

Trek je daar vooral niks van aan: mensen die dat raar vinden zijn zelf raar. Als je het leuk vindt dan ga je er net zo lang mee door als jij wilt.

Rob@2015 03-02-2016 12:54

Ik zit zelf bij de Scouts, en ga na de zomer naar de Rsa/explorers ofzo :P
maar ga ook zeker kijken bij de waterscouts. zeg maar naar d waterexplorers fzo O.o

Overdoz 04-02-2016 19:35

Citaat:

Rob@2015 schreef: (Bericht 34014247)
maar ga ook zeker kijken bij de waterscouts. zeg maar naar d waterexplorers fzo O.o

Explorers heet bij waterscouts de Wilde Vaart

Net als welpen: dolfijnen, verkenners: zeeverkenners, Esta's/kabouters: Bevers

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.