![]() |
Verkeerde profielkeuze
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik ben vorig jaar geslaagd voor mijn HAVO met een E&M profiel. Ik heb momenteel een tussenjaar omdat ik absoluut geen idee had welke vervolgopleiding ik wilde doen. Nou heb ik een aantal studiekeuze checks gedaan en verschillende open dagen bezocht en daar werd ik nou niet echt wijzer van. Nou heb ik laatst een opleiding gezien die mij erg aanspreekt maar één van de toelatingseisen is een N&T of N&G profiel. Is er een mogelijkheid om alsnog een N&T profiel te verkrijgen? |
Wellicht kan je op de VAVO die vakken alsnog volgen?
|
Wat Daantje zegt en van E&M naar N&G betekent in principe het minste aantal extra vakken, maar dat kan anders zijn afhankelijk van je (profiel)keuzevak(ken) van E&M en de eisen die de hogeschool stelt.
Een andere optie is je zelfstandig voorbereiden op het staatsexamen voor die vakken, maar daar ben je voor dit schooljaar al te laat mee. Tot slot bieden sommige hogescholen voor sommige opleidingen de mogelijkheid om een deficiëntietoets te maken en te laten zien dat je profielvakken van N&G/N&T op havo-eindexamenniveau beheerst. Soms bieden hogescholen hiervoor ook zelf bijspijkercursussen aan. Over het algemeen staat dit, als het wordt aangeboden, wel goed uitgelegd op de website van de hogeschool/opleiding. Ik denk dat deze laatste optie de enige is die haalbaar is als je komend schooljaar wil starten met een hbo-opleiding. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |