![]() |
Minderjarig wiet kopen?
Hallo mensen mijn naam is Ricardo en ik ben 15 jaar en ik vroeg me af wat gebeurt er als ik in Amsterdam heel normaal en relaxed een Coffeeshop in loop en Wiet haal vragen ze gelijk ID? Want ik las op internet dat sommige minderjarigen het ook deden en dat je heel relaxed alsof je er vaker komt binnen moet lopen op de kaart of iets kijkt en gelijk zegt wat je wilt en betaald het minderjarig lukt. Is dat in Amsterdam ook zo? En dan heb ik nog een vraag hoe moet ik reageren als ze een ID vragen en die heb ik niet? Kunnen ze de politie bellen of me eruit zetten alleen en als ze de politie bellen kunnen die dan en mogen die iets doen? Zoals een boete. Ik hoop dat iemand hier antwoorden op weet of een Coffeeshop in de buurt van Amsterdam Oost of Amsterdam Bijlmer (Centrum is ook goed) waar het lukt. :) |
Waarschijnlijk vragen ze om je ID. Ik ben 18 en loop ook relaxed de shop in en vragen ze ook nog af en toe.
|
Als jij eruit ziet als 18+ zullen ze misschien niet om je ID vragen. Maar met een 15 jarig uiterlijk en ''relaxed'' zijn gaat het denk ik niet lukken.
En nee, hiervoor kan je geen boete krijgen en zullen ze niet de politie bellen. |
Citaat:
|
Ze zullen alleen zeggen dat je weg moet gaan.
|
Reactie van een vader waarvan de jongste dochter sinds kort blowed:
Ik weet dat het groepje van mijn dochter willekeurige klanten aldaar vragen of die bereid zijn de weed / hasj te kopen. De (fikse) boete voor verkoop aan jongeren onder de 18 is niet voor de koper, maar voor de shop zelf. En wat mij betreft terecht! |
Als ze denken dat je te jong bent en geen ID laat zien zullen ze je waarschijnlijk de shop uit schoppen zonder de politie te bellen.
|
De verkopers in coffeeshops zijn wel goed in het inschatten van leeftijden. Zodra je bestel vragen ze meteen om je ID. Bij sommige zelfs al meteen bij binnenkomst.
Als ze merken dan je onder de 18 bent moet je de shop uit, ze bellen echt niet de politie. Maar onthoud 1 ding! als de politie jou ziet met een joint en ze vragen om je ID en je ben minderjarig wordt je meegenomen en bellen ze je ouders. (tenminste in mijn gemeente) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17. |