Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Minoes wordt over een uurtje ingeslapen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1911412)

Miekepieke 05-02-2016 10:59

Minoes wordt over een uurtje ingeslapen

Dat vind ik eigenlijk niet zo leuk, Minoes was altijd zo'n lieve knuffelpoes en de laatste keer dat ze op schoot zat kon ik haar zo lekker kroelen en ging ze helemaal met haar pootjes uitgespreid liggen en snurkend in slaap vallen. En daar werd ik toen heel blij van.
En dan woon ik al bijna acht jaar niet meer thuis en word ik daar toch nog wel verdrietig van :herp:
Hebben jullie ook weleens meegemaakt dat het huisdier die je als puber bij je ouders had het loodje legde terwijl je die verder niet echt veel meer zag? :herp:

Axel11 05-02-2016 11:00

Ja, een hond, en het was kut.

Miekepieke 05-02-2016 11:01

Dat is gek he! :(

Miekepieke 05-02-2016 11:02

Het idee dat ik straks als ik weer naar mijn ouders ga, Minoes niet meer over haar kopje kan kroelen vind ik een beetje leeg.

Miekje* 05-02-2016 11:04

:( Ahw. Ik woon ook niet meer bij mijn ouders, maar zou echt stuk gaan als een beest (er wonen drie katten en een hond) daar om zou vallen. En mijn kat woont ook nog bij mijn ouders. Als ik ooit de kans heb, verhuist die met mij mee.

Elin3 05-02-2016 11:05

Ik vond het al heel raar dat de kat van mijn oud-huisgenootje stierf. En dat nu de kat van thuis bij mij woont, en dat er dus bij mijn vader geen kat meer is. Ik blijf daar voorzichtig met deuren open laten staan enzo :o

Miekepieke 05-02-2016 11:07

Hm, ik heb hier een tijdje Fientje gehad van de vorige bewoonster, maar die was best gestrest en op een of andere manier had ik daar dus echt helemaal niet zo'n warm gevoel bij als bij de katten bij mijn ouders. Terwijl ik katten eigenlijk wel heel leuk vind.. Maar de katten van mijn ouders naar hier brengen zou ik niet zo snel doen, gewoonweg omdat het huis zich hier niet zo voor leent en de straat voor de deur toch wel een beetje druk is soms.
Hoe komt het dat dat jouw kat is? En heb je daar dan meer voor gedaan dan voor de andere katten?

Miekepieke 05-02-2016 11:08

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34016179)
Ik vond het al heel raar dat de kat van mijn oud-huisgenootje stierf. En dat nu de kat van thuis bij mij woont, en dat er dus bij mijn vader geen kat meer is. Ik blijf daar voorzichtig met deuren open laten staan enzo :o

Maar vind je het wel fijn om de kat van thuis bij jou thuis te hebben?

Martiņo 05-02-2016 11:09

Sterkte Miekepieke! Minoes heeft het zo te lezen wel heel fijn gehad bij jullie.

Miekepieke 05-02-2016 11:10

Citaat:

Martiņo schreef: (Bericht 34016197)
Sterkte Miekepieke! Minoes heeft het zo te lezen wel heel fijn gehad bij jullie.

:lief: dankjewel! Het is misschien ook gewoon het idee wat een beetje vreemd is.
Dat heeft ze wel denk ik ja. :y

Elin3 05-02-2016 11:29

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34016188)
Hoe komt het dat dat jouw kat is? En heb je daar dan meer voor gedaan dan voor de andere katten?

Mijn moeder had altijd al katten, mijn vader heeft niet zoveel met dieren. Toen mijn ouderlijk huis verkocht was na mijn moeders overlijden zat ik nog op kamers en moest de kat met mijn vader mee. Maar zodra ik klaar was met grote verbouwdingen heb ik haar opgehaald en ze is inmiddels prima gewend bij mij (y)

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34016194)
Maar vind je het wel fijn om de kat van thuis bij jou thuis te hebben?

Ja :lief: Ze is oud en een beetje lastig, maar het voelt wel gelijk als een thuis met een vertrouwd beest in huis. En ze is ook gewoon leuk, lief en gezellig :y

deadlock 05-02-2016 11:33

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34016158)
Dat vind ik eigenlijk niet zo leuk, Minoes was altijd zo'n lieve knuffelpoes en de laatste keer dat ze op schoot zat kon ik haar zo lekker kroelen en ging ze helemaal met haar pootjes uitgespreid liggen en snurkend in slaap vallen. En daar werd ik toen heel blij van.
En dan woon ik al bijna acht jaar niet meer thuis en word ik daar toch nog wel verdrietig van :herp:
Hebben jullie ook weleens meegemaakt dat het huisdier die je als puber bij je ouders had het loodje legde terwijl je die verder niet echt veel meer zag? :herp:

Ja. Lieve Bop :(

Miekepieke 05-02-2016 11:36

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34016242)
Mijn moeder had altijd al katten, mijn vader heeft niet zoveel met dieren. Toen mijn ouderlijk huis verkocht was na mijn moeders overlijden zat ik nog op kamers en moest de kat met mijn vader mee. Maar zodra ik klaar was met grote verbouwdingen heb ik haar opgehaald en ze is inmiddels prima gewend bij mij (y)

Ja :lief: Ze is oud en een beetje lastig, maar het voelt wel gelijk als een thuis met een vertrouwd beest in huis. En ze is ook gewoon leuk, lief en gezellig :y

Ah dat is wel fijn! Je hoort vaak verhalen van katten dat ze ook voor een groot deel gehecht zijn aan hun huis en gaan teruglopen enzo.. Maar Fientje aardt supergoed bij haar nieuwe baasje dus ik vraag me af in welk geval zich zoiets voordoet. Fijn dat ze zich weer thuis voelt!

Miekepieke 05-02-2016 11:36

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34016251)
Ja. Lieve Bop :(

:(

Elin3 05-02-2016 11:40

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34016257)
Ah dat is wel fijn! Je hoort vaak verhalen van katten dat ze ook voor een groot deel gehecht zijn aan hun huis en gaan teruglopen enzo.. Maar Fientje aardt supergoed bij haar nieuwe baasje dus ik vraag me af in welk geval zich zoiets voordoet. Fijn dat ze zich weer thuis voelt!

Ik durf mijn oude beginnend dementerende beest hier ook niet echt naar buiten te laten. Ben bang dat ze van het balkon springt en dan nooit meer boven komt/ niet snapt dat ze moet omlopen. Mijn vader had wel alle meubels en dus de geur van thuis, maar bij mij lijkt ze dat niet enorm te missen. Ze is al heel tevreden als ik overdag thuis ben en een beetje tegen dr aan praat. Mijn pa mopperde altijd op haar, dan schrok ze even, maar wilde ze later toch wel weer op schoot :ghe:

Elin3 05-02-2016 11:44

Het beestje kwam bij m'n vader ook niet buiten, en thuis ook alleen nog als we zelf in de tuin waren. Ik denk niet dat ze t erg mist, maar misschien laat ik haar nog wel op het balkon als ik thuis ben en t fijn weer is. Dan kan ik voor haar alle buurkatten een beetje wegjagen, want zelf durft/ kan ze dat niet meer.

Dakduif 05-02-2016 12:15

Ahw wat naar :( de hond waar ik mee opgegroeid ben is doodgegaan toen ik een half jaar niet meer thuis woonde. Heel stom. Sterkte!

bloodyb 05-02-2016 12:53

Ahw Miekepieke:(. Wij hadden wel een hond van een jaar of 13 maar die ging dood toen ik nog thuis woonde.

bloodyb 05-02-2016 12:55

Maar Fientje was toch niet zo'n heel lief poezebeest, dacht ik?

Miekje* 05-02-2016 14:54

Mijn kat is mijn kat omdat ik hem van een vriendin kreeg die op een boerderij woonde :y Daarom gaat hij ook met mijn mee wanneer ik verhuis.

deadlock 05-02-2016 14:58

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34016344)
Maar Fientje was toch niet zo'n heel lief poezebeest, dacht ik?

Waar zie jij Fientje staan?

bloodyb 05-02-2016 15:22

De ex-poes van Miekepieke?

deadlock 05-02-2016 15:47

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34016515)
De ex-poes van Miekepieke?

Ja, maar dit gaat over Minoes toch?

Little Phoebe 05-02-2016 18:03

Ik moest al janken toen de kat van mijn buren was doodgereden. Ik ben wel goed bevriend met mijn buren en die kat was wel de moeder van mijn katten, maar verder had ik er niet zo'n enorme band mee ofzo.

bloodyb 05-02-2016 18:05

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34016521)
Ja, maar dit gaat over Minoes toch?

Meer over huisdieren in het algemeen. (al of niet geeuthaniseerd)

Little Phoebe 05-02-2016 18:07

Aww, maar kusjes Miek, het is sowieso niet leuk.

Loezzel 05-02-2016 18:32

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34016158)

Ik mis Flip, m'n hond die inmiddels 8 jaar geleden is gestorven, nog steeds wel eens :o

Liefste hond ooit :lief:

WolterB 05-02-2016 19:16

pinguindude 08-02-2016 00:22

o7 voor Minoes. Sterkte Mieke

Miekepieke 08-02-2016 13:21

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34016284)
Ahw wat naar :( de hond waar ik mee opgegroeid ben is doodgegaan toen ik een half jaar niet meer thuis woonde. Heel stom. Sterkte!

Oh dat is ook vervelend, dan ben je net een beetje gewend aan een nieuwe plaats en is er zo'n verandering thuis..

Miekepieke 08-02-2016 13:27

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34016341)
Ahw Miekepieke:(. Wij hadden wel een hond van een jaar of 13 maar die ging dood toen ik nog thuis woonde.

Eigenlijk is het altijd naar als een huisdier waarmee je opgroeide overlijdt.

Fientje was wel lief hoor! Ze kwam graag knuffelen en heel veel kletsen enzo. Maar wij waren niet veel thuis en Fientje kon de tuin ook niet uit. Ze was heel gestrest en begon aan het eind op het tapijt te plassen en soms een soort van uit te halen als er ergens een voor haar onverwachte beweging was. Niet echt met scherpe nagels, maar ik was een beetje bang dat dat op den duur wel zou kunnen gebeuren. We hebben haar naar mijn ex gebracht en ze gaat nu flink op de kattenbak, komt ook veel knuffelen en daar is vaak wel iemand thuis waardoor ze niet zolang alleen is. Dus ik ben heel blij dat ze uiteindelijk een fijn thuis heeft :y Ik zou nu ook nooit zelf een kat nemen; het appartement waar wij wonen is daar niet echt voor geschikt en we hebben het ook vrij druk op dit moment.

Miekepieke 08-02-2016 13:27

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 34016485)
Mijn kat is mijn kat omdat ik hem van een vriendin kreeg die op een boerderij woonde :y Daarom gaat hij ook met mijn mee wanneer ik verhuis.

Aaah! Dat is wel leuk :lief:

Miekepieke 08-02-2016 13:29

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34016263)
Ik durf mijn oude beginnend dementerende beest hier ook niet echt naar buiten te laten. Ben bang dat ze van het balkon springt en dan nooit meer boven komt/ niet snapt dat ze moet omlopen. Mijn vader had wel alle meubels en dus de geur van thuis, maar bij mij lijkt ze dat niet enorm te missen. Ze is al heel tevreden als ik overdag thuis ben en een beetje tegen dr aan praat. Mijn pa mopperde altijd op haar, dan schrok ze even, maar wilde ze later toch wel weer op schoot :ghe:

Kan me voorstellen dat je dat geen fijn idee vindt. Ook denk ik dat een oudere kat zich niet zo goed kan verweren tegen andere katten en dergelijke.. als ze het verder niet echt lijkt te missen is dat ook oke toch?

Miekepieke 08-02-2016 13:30

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34016593)
Aww, maar kusjes Miek, het is sowieso niet leuk.

Dankjewel! Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat zijn als ik weer thuis kom. Ze is verder wel goed ingeslapen dus dat is al iets.

Miekepieke 08-02-2016 13:31

Citaat:

Loezzel schreef: (Bericht 34016611)
Ik mis Flip, m'n hond die inmiddels 8 jaar geleden is gestorven, nog steeds wel eens :o

Liefste hond ooit :lief:

Ik heb nooit een hond gehad, maar kan me voorstellen dat dat nog ingrijpender is dan een kat omdat je die altijd moet uitlaten en katten ook wel hun eigen gang willen gaan zo nu en dan :o

Miekepieke 08-02-2016 13:32

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34016728)

:)

Miekepieke 08-02-2016 13:32

Citaat:

pinguindude schreef: (Bericht 34018636)
o7 voor Minoes. Sterkte Mieke

o7? Dankjewel!

Miekje* 08-02-2016 13:51

Flo heeft met je broertje nog een biertje gedronken op Minoes hoorde ik net :lief:

Miekepieke 08-02-2016 14:35

Och zot! :lief::lief::lief::lief: Doe 'm de groetjes! :cool:

Durian 08-02-2016 14:44

Sterkte

Miekje* 08-02-2016 17:02

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34019053)
Och zot! :lief::lief::lief::lief: Doe 'm de groetjes! :cool:

Ik zie hem vrijdag pas weer, dus als ik het niet vergeet, zal ik het doen!

Mema 09-02-2016 08:53

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34019002)
Ik heb nooit een hond gehad, maar kan me voorstellen dat dat nog ingrijpender is dan een kat omdat je die altijd moet uitlaten en katten ook wel hun eigen gang willen gaan zo nu en dan :o

Nee verdriet is echt vergelijkbaar. Wij hadden thuis en hond vanaf dat ik zes maanden was een die is ingeslapen toen ik 17 was, een groot drama. Maar de kat gismo, die mijn persoonlijke favoriet was en waarvan ik onafscheidelijk was vond ik net zo erg ookal is die maar zes geworden :o

En ik word mega naar als ik eraan denk dat Paul ooit dood zal gaan :lisa:

Daantje_0705 09-02-2016 09:40

*knuf* voor Mieke!

Ik had een kat gekregen voor mijn zevende verjaardag. Die bleef bij mijn moeder toen ik op mezelf ging wonen, ook vanwege mijn astma. Twee jaar terug is ie ingeslapen en nog steeds kijk ik bij mijn moeder waar mijn kat is.

Als ik dan een weekendje daar was sliep ze op mijn kussen met haar pootjes om mijn hoofd en dan herkende ze mijn stem door de telefoon als ik met mijn moeder belde en ging ze kopjes geven tegen de hoorn en naar me mauwen :lief:

Elin3 09-02-2016 10:21

Aww :lief:

<*)_>< 09-02-2016 14:15

Nou joh.

Miekepieke 11-02-2016 11:23

Citaat:

<*)_>< schreef: (Bericht 34019794)
Nou joh.

vis :lief::lief:

fizzle-fluffy 11-02-2016 11:29

Knuffel voor miekepieke

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.