Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   10 examenvakken? Wiskunde D? Save Mehh (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1911965)

Questioning 15-02-2016 19:19

10 examenvakken? Wiskunde D? Save Mehh

Beste scholiertjes,

Zit in 3 gymnasium en moet binnenkort (vrijdag a.s.) mijn blauweprofielkeuzekaart inleveren..

Ik heb een NT profiel met Biologie gekozen.
-sta voor Nat 9, Scheik 9, Bio 8 (door ongelukje, normaal 9 ) , wisk 9

Ik twijfel naast mijn profielvakken (+ bio). Frans en wiskunde D te doen als profielkeuzevakken..

Frans wil ik wel heel graag, maar is wiskunde D handig voor NT? Of bezorgt dat alleen maar koppijn in de bovenbouw?
(btw is het handig voor geneeskunde als vervolgopleiding?)

Dank voor de antwoorden ;)

Questioning.

Tink* 15-02-2016 19:20

Dit past beter op algemene schoolzaken aangezien het om profielkeuze gaat. Ik verplaats het voor je.

Questioning 15-02-2016 19:25

Citaat:

Tink* schreef: (Bericht 34025237)
Dit past beter op algemene schoolzaken aangezien het om profielkeuze gaat. Ik verplaats het voor je.

Oh sorry!

Bedankt.

Durian 15-02-2016 19:30

Of je wiskunde D kiest is eigenlijk puur persoonlijk. Er is geen enkele studie die je verplicht wiskunde D te hebben gehad. Daarentegen eisen veel bčtastudies dat je wiskunde B hebt gehad.

Hou je van wiskunde en vind je het niet erg wat extra uurtjes in de week aan wiskunde te besteden? Dan kies je wiskunde D ook nog als keuzevak.

Zo niet, dan zou ik het bij wiskunde B houden. Geloof me, daar heb je je handen al vol mee. :p

Questioning 15-02-2016 19:36

Citaat:

Durian schreef: (Bericht 34025261)
Of je wiskunde D kiest is eigenlijk puur persoonlijk. Er is geen enkele studie die je verplicht wiskunde D te hebben gehad. Daarentegen eisen veel bčtastudies dat je wiskunde B hebt gehad.

Hou je van wiskunde en vind je het niet erg wat extra uurtjes in de week aan wiskunde te besteden? Dan kies je wiskunde D ook nog als keuzevak.

Zo niet, dan zou ik het bij wiskunde B houden. Geloof me, daar heb je je handen al vol mee. :p

Hmm.. Ik wil idd niet teveel bijdoen aangezien het al een breed profiel is.. ben zelf gewoon goed in wisk en vind het niet erg.. maar weet niet hoe t zit in de bovenbouw.

Thanks anyways :)

Tochjo 15-02-2016 19:42

WIskunde D is een leuk vak. Het is voor geen enkele studie verplicht, maar het is natuurlijk wel erg handig om het gehad te hebben als je een exacte studie wil volgen. De meerwaarde voor geneeskunde is vrij klein.

Je kunt ook eens bij je school informeren of en hoe je keuzevakken later nog kunt laten vallen. Mocht het toch niet gaan, dan zit je er niet aan vast.

Durian 15-02-2016 19:44

Citaat:

Questioning schreef: (Bericht 34025273)
Hmm.. Ik wil idd niet teveel bijdoen aangezien het al een breed profiel is.. ben zelf gewoon goed in wisk en vind het niet erg.. maar weet niet hoe t zit in de bovenbouw.

Thanks anyways :)

Je cijfers zijn idd erg goed!
Ik zal morgen eens aan iemand met wiskunde D in 6 VWO vragen hoe het is in de bovenbouw.
Over het algemeen hoor ik vooral leerlingen met economie en Management & Organisatie klagen. Misschien klagen de wiskunde D-leerlingen minder omdat ze bewust wiskunde D hebben gekozen omdat ze wiskunde leuk vinden?

Durian 15-02-2016 19:45

Citaat:

Tochjo schreef: (Bericht 34025276)
Je kunt ook eens bij je school informeren of en hoe je keuzevakken later nog kunt laten vallen. Mocht het toch niet gaan, dan zit je er niet aan vast.

En dit!
Zo heb ik zelf geschiedenis in de 4e laten vallen.

Axel11 15-02-2016 19:51

Citaat:

Questioning schreef: (Bericht 34025234)
(btw is het handig voor geneeskunde als vervolgopleiding?)

Even nog specifiek hierop: wiskunde D heb je echt op geen enkele manier nodig voor geneeskunde. Dus laat daar je keuze niet van afhangen.

Questioning 17-02-2016 12:00

Dank jullie wel voor de reacties.

Het is dus voor geneeskunde niet zooo belangrijk, bedankt voor de tip.
Wil dan liever 1 extra keuzevak (Frans).

Nogmaals bedankt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.