![]() |
Welke sterkte bril en/of lenzen heb jij?
En wanneer draag jij je bril en/of lenzen?
|
Ik heb echt maar -1,5 ofzo, met 0,5 cilinder. Ik draag m'n bril vrijwel altijd, want m'n ogen kunnen niet zo goed tegen lenzen. De laatste keer dat ik lenzen indeed was met oud en nieuw, vlak voordat we de stad in zouden gaan, en een paar uur later waren m'n ogen al zo droog dat ik ze bijna niet meer uitkreeg. :s
|
Geen bril, geen lenzen, ook niet nodig.
|
-3.25
overdag/werkdagen altijd bril. Lenzen al ik daar zin in heb, of op festivals/vakantie etc ivm zonnebril. |
Beiden ogen -3,25 geen cilinder. Ik draag harde lenzen. Als ik net uit bed rol loop ik vaak nog wel even rond zonder lenzen, of zet ik mijn oude bril op (sterkte -2,5 als ik me niet vergis) als ik achter de laptop ga zitten of de TV aanzet. Het wordt eens tijd dat ik een bril neem op de juiste sterkte voor luie dagen, want met mijn oude bril op krijg ik na een tijdje wel hoofdpijn.
|
Rechts niets en links alleen nog cilinder nu ik erover nadenk.
Ik loop s ochtends nog wel eens zonder maar als ik eenmaal mijn bril op heb zet ik hem niet meer af. |
Sinds twee weken geleden een bril: -0,5 en -0,75. Ik draag hem alleen in de auto en de bioscoop.
|
Sferisch 0,5 en -0,5. Cilindrisch -1,75 allebei
|
-0.75 met cilinder 0.5 ene oog en -0.25 andere oog. Ik draag mijn bril veel te weinig, maar als ik hem draag dan is het voor fietsen, autorijden, als ik met de trein ga en bij lezingen in grote zalen :o
|
Ik heb aan allebei mijn ogen een kleine afwijking, maar heb er geen last van en dus ook geem bril of lenzen. Laat wel elk jaar mijn ogen testen.
|
Ik heb een cilinderafwijking en sterkte van -1 en -0.75 ofzo, maar dat zit niet in mijn bril.
Ik draag mijn bril op het werk en als ik tv kijk/game, anders zie ik geen fuck. |
Nu ik er zo naar kijk, lijkt het me sterk dat ik -1 heb en dat dat niet in mijn bril zit, dus dat is vast van mijn cilinder.
|
-1,5 met cilinder op links, -1,25 op rechts. Inmiddels merk ik dat dat niet meer voldoet want moet steeds vaker knijpen met m'n ogen om iets van veraf te lezen. Ik heb mijn bril altijd op, behalve als ik slaap en douche.
Lenzen nooit gedragen, lijkt me niet echt iets voor mij ook. |
Geen bril of lenzen nodig :cool:
|
Ik ga vrijdag mijn ogen weer laten meten, want ik vind het heel naar dat ik op de brommer niet zo ver kan kijken (zonder bril) en ik had dat een jaar geleden niet zo erg.
|
-0,50 en -0,75.
Bril altijd want anders hoofdpijn. Lenzen nog nooit geprobeerd. |
Citaat:
|
Lenzen, -3,75 met een cylinder van -2 links, -5.75 met een cylinder van -0,5 rechts :herp:
Heb nog een oude gare bril die voor beide ogen nog op -3 zit. Vreemd genoeg zie ik er nog best goed mee :confused: |
Sterkte van bril en lenzen is volgens mij ook niet hetzelfde.
Ik kan met bril nog geen borden lezen op afstand. |
Citaat:
|
Nooit gekund, ook niet met een net nieuwe bril maar zal het volgende keer eens vragen.
|
-1,5 volgens mij
|
Alleen voor ver af. -1.25 en -1.50
Ik draag hem bijna nooit. Sinds vorige week heb ik een nieuwe bril. |
Citaat:
|
+2/+2 en ik draag overdag altijd bril of lenzen en snachts bij uitgaan ook, bij diensten draag ik bril en in bed draag ik niets.
|
Citaat:
|
-3/-3,25 (rechts-links). 95%/120% zicht. Met links heb ik wel valsgespeeld want daar zit een kunstlens in. Nadeel is dat ik ook een plusafwijking heb maar zo dichtbij lees ik eigenlijk alleen maar in bed en dan compenseert het andere oog het. Kentekens lezen op 50 meter afstand is geen enkel probleem.
|
Maar ik mag geen rijbewijs natuurlijk want ik heb een implantaat :herp:
|
overigens zijn de lenzen die ik heb doorgaans van die zachte 1-dags units van de kruidvat en hanteer ik de volgende omrekenhuubhuubbarbatruuk:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lenzen links -8 en rechts -7,5.
|
Citaat:
|
Lenzen -3 R en -3.25 L
|
Citaat:
|
-1 en -0.75 volgens mij :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het lijkt erop dat ik ook een rijbewijskeuring had moeten ondergaan voor het verlengen van mijn rijbewijs, maar aangezien niemand mij gevraagd heeft naar de Eigen verklaring, ga ik geen slapende honden wakker maken. :o |
OT: Ik heb +0.5 en +1 (en -0.25 en -0.75 cilinder). Ik zie prima, maar heb de laatste tijd steeds meer klachten (vermoeide ogen, hoofdpijn, wazig zien) als ik een langere periode geconcentreerd heb moeten kijken. Dus ik ga voor het eerst in 10 jaar weer een bril dragen om te kijken of dat helpt. (Y)
|
De combinatie van die cilinder op die sterkte zou me niet verbazen dat het daar van komt inderdaad.
|
Als ze niet vragen naar een EV is er niets aan de hand trouwens.
|
Citaat:
|
Euhhhhhhhhhhhhhh dat weet ik dan weer niet!
|
Ik ook niet, maar dat heb ik dus niet gedaan. :o
|
Maar dit is denk ik geen veranderde medische situatie. Met die afwijking hoef je normaliter geen keuring voor je EV te doen?
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54. |