![]() |
Stoppen met roken
Hallo, ik wil graag na 3 jaar roken stoppen. Ik heb het al meerdere malen geprobeerd en elke keer is het niet gelukt. Nu wil ik het toch nog een keer proberen. Alleen ik heb gehoord dat een E sigaret kan helpen daarbij. Alleen ik heb totaal geen ervaring daarmee en zou ook niet weten welke handig is en welke goed is. Dus mijn vraag is of iemand goede e sigaretten weet. Ik heb een limiet van 45 euro die ik er aan uit wil geven.
|
Gewoon doorbijten, E sigaret is troep. Je kunt beter nicorette mondspray kopen, gebruiken mn ouders ook !👍🏻
|
Dat lijkt me helemaal niks. Ik wil liever een s sigaret
|
Gewoon stoppen voor die ijzeren conditie van een infanterist!
|
Ik heb geprobeerd te stoppen met een E-sigaret. Niet doen het helpt niet, ik had telkens weer zin in een normale sigaret. Denk dat Nicotine pleister, kauwgom etc het beste helpen. Of gewoon van de ene op de andere dag stoppen.
|
Nicotine pleisters stinken heel erg.
Zal die kauwgom wel proberen. Waar kan je dat kopen? |
Bij de drogist of apotheek.
Je kunt ook cold turkey afkicken. Binnen een paar dagen is de nicotine uit je systeem, en is het vooral de gewoonte die je moet bestrijden. Hoe je dat het beste doet? Zoek steun bij je omgeving, vertel over je stoppoging zodat men je kan corrigeren wanneer je een zwak moment hebt. Of zoek afleiding/ een andere gewoonte. Een vriend van mij heeft tijden met een lolly gelopen om minder behoefte te hebben aan roken. |
stoppen met roken doe je door geen nicotine meer in te nemen, want dat is verslavend. Is toch heel raar om vervolgens die verslavende nicotine via andere wegen in te nemen :confused:
|
Het is meer dat ik die stink lucht niet in me mond wil hebben
|
Als je de discipline hebt om infanterist te kunnen worden, heb je ook de discipline om te kunnen stoppen met roken.
|
Citaat:
Er is nog nooit iemand gestorven aan 'trek in een sigaret'. |
Nicotinekauwgum is fucking smerig. Als je écht wil stoppen, kan je dat. Gooi je sigaretten weg en geef iedereen de instructie je er niet van te voorzien. Dan hoef je alleen jezelf nog maar tegen te houden als je een pakje wil kopen.
|
If one wants the become a non smoker, if one has passion, then one can do it
|
Nouja heb het tot nu toe 4 dagen vol gehouden. En het is opzich niet super moeilijk.
|
Citaat:
|
En jezelf vooral niet zielig vinden dat je nu iets hebt 'moeten' opgeven! Want je hebt het niet nodig.
Goed hoor, 4 dagen (y) |
Goed bezig! Na die vier dagen schijn je het al gedaan te hebben. Maar misschien helpt het extra om iets te doen als sporten waardoor je nog meer voordeel ervaart van het niet roken?
|
Ik sport al 3/4 keer per week nu. Alleen het gaat goed nu, me moeder en der vriendin roken allebij en als hun roken heb ik geeneens de behoefte meer aan een sigaret.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe gaat het met het niet roken :)? |
Haat goed! Ik rook alleen op feestjes nu.
|
Citaat:
Merk je ook dat je je fitter voelt of iets? |
Ja klopt het gaat me tot nu toe goed af :).
En ik voel me wel een stuk fittrr ja. Vooral als ik sport merk ik dat ik 2x zo snel voortgang boek met me conditie |
Goed om te zien!
Laat je niet beïnvloeden door mensen op feestjes want dan kan je weer de verkeerde kant op gaan (n) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |