![]() |
Wat weten jullie over Berkel en Rodenrijs
Roddels, natuur, leven in de brouwerij, is het leuk om daar te wonen, wat voor sfeertje, etc. Vertel!
|
Gewoon een standaarddorp met weinig voorzieningen in een polder. De RandstadRail stopt er, dat is wel handig.
|
Wel 28000 inwoners zag ik, dus een aantal voorzieningen zal er wel zijn toch :o
Het is wel één van de ideale locaties tussen Den Haag en Rotterdam, mochten mijn vriend en ik in die steden komen te werken.. |
|
Citaat:
|
Natuurlijk zijn er supermarkten, maar geen bioscoop, theater, beperkt/eenzijdig aanbod van restaurant, etc. :p
|
Het is een groot dorp. Zijn wel wat winkels en er wordt veel nieuwbouw uit de grond gestampt. Je moet bijna altijd met bus/fiets naar metrolijn E als je richting Rotterdam/Den Haag wil.
Ik zou zelf sneller in Pijnacker gaan wonen. Metro rijdt daar echt door het dorp, behoorlijk aanbod aan winkels, je bent zo in Delft en dicht bij de snelweg. |
Och ja, bioscoop ga ik toch één keer per jaar heen en naar Rotterdam fietsen voor een avondje uit eten of zo lijkt me ook wel te doen. Anyway.. toekomstdromen :P
|
Als je op fietsafstand van Rotterdam wil zou ik ook naar Bergschenhoek kijken.
|
Citaat:
|
Of Delft, veel meer voorzieningen en betere verbindingen met Den Haag en Rotterdam.
|
Of Zoetermeer
|
Delft is leuk maar wel duur wonen.
|
Citaat:
En Delft lijkt me ook heel leuk, schattig stadje, maar als je daar ook nog een beetje rustig en mooi wilt wonen is het wel een stuk duurder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoetermeer is natuurlijk sfeerloos en gebouwd op papier maar niet duur om te wonen. Je kan met OV en auto makkelijk naar Rotterdam en Den Haag en je hebt daar ook nog voorzieningen zat.
|
Citaat:
/been there, done that |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou daar zelf iig liever wonen dan in Berkel of Rodenrijs. Sterker nog, ik heb er jaren gewoond.
|
Citaat:
Ja, liever een wat groter/mooier huis in een dorp dan een appartement in de stad :) Eigenlijk zijn we verliefd op dit huisje: http://www.funda.nl/koop/kinderdijk/...15-veerdam-35/ Maar dan moet je elke dag met de pont, dat is dan wel weer erg veel gedoe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Nouja eerst maar eens kijken hoe het gaat lopen met werk, en dan kijken hoeveel hypotheek we zouden kunnen krijgen en wat dingen gaan bezichtigen :P Rondgluren op Funda maakt wel hebberig..
|
Berkel, zou er zelf niet snel gaan wonen. Maar voor wat jij zoekt klinkt het prima. Je hebt er ook wel echt mooie nieuwbouw (weet niet wat je budget is:p) bij de Laan van Klapwijk en omgeving.
|
Het is er kut.
|
Ik ken alleen de naam.
|
En Gouda? Als je graag met OV reist ben je zowel binnen twintig minuten op Den Haag Centraal als op Rotterdam Centraal.
|
Ja maar dan woon je in Gouda.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar ja, als Gouda een optie is terwijl jullie werken in Rotterdam en Den Haag, kun je ook net zo goed Den Haag in aanmerking laten komen (ook meer voorzieningen, nachtnet etc.). Dat heeft ook heel aardige buurten. Of is Den Haag geen optie? :p
|
Misschien wel, maar ook heel duur voor zover ik weet..
|
Paar duizend huizen staan er wel te koop in Den Haag voor onder de 200.000 euro. Veruit grootste deel zal wel om een of andere reden afvallen natuurlijk, maar ik denk dat het niet onmogelijk of moeilijker dan (een goede buurt in) Gouda is. Maar goed, genoeg speculatie weer :d
|
Het is altijd een trade-off he wat je voor de prijs krijgt. Misschien liever in een goede buurt in een wat kleiner dorp/stad dan in een buitenwijk van een grotere stad wonen ;)
|
Ja natuurlijk. Dat ontken ik ook niet. Het is alleen niet zo dat goede buurten in/rond het centrum van kleinere steden zoals Gouda per definitie goedkoper zijn dan goede buurten in/rond het centrum van grotere steden.
Wij wonen in een buurt met relatief goedkope grote panden in het centrum van Rotterdam. In sommige wijken buiten het centrum van Rotterdam betaal je voor hetzelfde 2-3x zoveel. Soort hypes/overwaardering. |
Definieer 'goede buurt'? Inbraakpreventie? Kindvriendelijk? Niet of juist wel langs een drukke weg? En park achter het huis? Afwezigheid van 'tokkies'?
|
Geen tokkies, staat in een post van Krista :p
|
Als ik het me goed kan herinneren woont daar een ex-forumbaas :o
|
Benoordenhout, lekker op stand wonen in kankah duh haag.
|
In Bezuidenhout kan je wel leuk wonen maar dat zijn wel veel appartementen.
|
Waar zouden jullie het liefste een huis kopen, over toekomstdromen gesproken?
|
Rotterdam, net buiten het centrum
|
Zolang niet duidelijk is waar we gaan wonen, kopen we geen huis. Huren bevalt prima.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09. |