Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Haar beschadigd? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1912520)

FluffyxEenhoorn 25-02-2016 19:51

Haar beschadigd?

Ik verf mijn haar soms maar ik stel het altijd zo lang mogelijk uit zodat ik mijn haar niet te veel beschadig. Maar toch denk ik dat mijn haar beschadigd is het pluist heel veel en het breekt heel snel af. Is er een manier om mijn haar nog beter te verzorgen? Ik gebruik al conditioner en ik gebruik nooit föhns of andere dingen met hitte. Mijn moeder stelde al voor om het haarverf er gewoon uit te laten groeien maar dat zie ik absoluut niet zitten.

Elin3 25-02-2016 20:07

Als jij je haar verft, wat voor verf gebruik je dan? Bleek je je haar ook? En hoe verf je? Verf jij al je haar opnieuw, of alleen je uitgroei?

FluffyxEenhoorn 25-02-2016 20:42

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34035575)
Als jij je haar verft, wat voor verf gebruik je dan? Bleek je je haar ook? En hoe verf je? Verf jij al je haar opnieuw, of alleen je uitgroei?

Ik verf mijn haar met verf van garnier en nee ik bleek het niet. Als ik mijn haar verf, verf ik meestal eerst de uitgroei en dan laat ik dat eerst intrekken. Daarna meestal nog een paar minuten me hele haar ivm vervaging. Mijn moeder verft het eigenlijks precies zoals de kapper het doet met van die kwasten. En er zit ook altijd een conditioner bij de haarverf die ook zeer goed helpt.

Elin3 25-02-2016 21:05

Citaat:

FluffyxEenhoorn schreef: (Bericht 34035605)
Ik verf mijn haar met verf van garnier en nee ik bleek het niet. Als ik mijn haar verf, verf ik meestal eerst de uitgroei en dan laat ik dat eerst intrekken. Daarna meestal nog een paar minuten me hele haar ivm vervaging. Mijn moeder verft het eigenlijks precies zoals de kapper het doet met van die kwasten. En er zit ook altijd een conditioner bij de haarverf die ook zeer goed helpt.

Misschien, ik weet niet welke kleur je hebt, maar kan je een tijd overstappen op een kleurshampoo of een meer natuurlijke haarverf die minder schadelijk voor je haar is.

FluffyxEenhoorn 25-02-2016 21:34

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34035623)
Misschien, ik weet niet welke kleur je hebt, maar kan je een tijd overstappen op een kleurshampoo of een meer natuurlijke haarverf die minder schadelijk voor je haar is.

Ik heb een beetje een donker rode kleur die niet makkelijk te vinden is. Maar ik zal even kijken of ik misschien een betere haarverf kan vinden online of kleurshampoo. Bedankt voor de tip ik had zelf nog nooit van kleurshampoo gehoord ;).

Elin3 25-02-2016 21:44

Alle verf die je mengt uit twee verschillende componenten is schadelijker voor je haar dan een kleurspoeling, vegetable dye (bijv. W7, Manic Panic, Directions) of kleurshampoo. De chemicaliën in verf komen namelijk echt in de haarschubben, de kleur houdt dan langer maar je haar wordt ook veel kwetsbaarder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.