Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   ''jeugd van tegenwoordig'' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1912919)

Hikiko 05-03-2016 23:59

''jeugd van tegenwoordig''

ik heb dit veel de laatste tijd gemerkt maar wat gebeurd er tegenwoordig met de jongeren alles waar ze aan denken is hoe ze ''swag en bitches'' kunnen krijgen ze denken niet eens meer na over het leven en andere dingen ze zijn gewoon te self centered

Iemand weet waarom dit komt?

fizzle-fluffy 06-03-2016 06:40

Geef eens een voorbeeld van een tijd waarin jongeren aan iets anders dan zichzelf dachten? Of waarin de gemiddelde twintiger rustig en gereflecteerd leeft?
Het is geen tijdsverschijnsel maar een leeftijdsverschijnsel ;)

Helpmij123 06-03-2016 21:22

Citaat:

Hikiko schreef: (Bericht 34045361)
ik heb dit veel de laatste tijd gemerkt maar wat gebeurd er tegenwoordig met de jongeren alles waar ze aan denken is hoe ze ''swag en bitches'' kunnen krijgen ze denken niet eens meer na over het leven en andere dingen ze zijn gewoon te self centered

Iemand weet waarom dit komt?

Dit is een bekend fenomeen inderdaad de laatste tijd. Door de media, en o.a. bijv. de rapscene worden bepaalde stereotypes neergezet als 'stoer'. Als je die bitches hebt en die gucci petje dan ben je gewoon baas, dat is tenminste hoe het overkomt op veel jonge mensen, en omdat mensen zo jong zijn zijn die makkelijk te beïnvloeden... Niet gek dus dat er mensen zijn die ook 'Swag en bitches' willen.

Overigens denk (en hoop) ik dat een groot gedeelte (vooral online) ook 'trollt', ik roep ook wel is ergens swag dit en dat, maar eigenlijk scheelt het mij weinig :p.

JustInHere97 08-03-2016 08:21

Eigenlijk best vreemd dat wanneer je het woord swag gebruikt, dat je stoerder overkomt.
Daarnaast vind ik bitches, meer een vrouwonvriendelijk woord, dan iets positiefs.
Dus ja, ik vraag me welleens af, waar gaat de wereld heen?
Stoerdoen is tegenwoordig belangrijker dan jezelf zijn, merk ik zelf.

Elin3 08-03-2016 09:15

Citaat:

JustInHere97 schreef:
Stoerdoen is tegenwoordig belangrijker dan jezelf zijn, merk ik zelf.

Reputatie is altijd belangrijk geweest, dat is niet iets van de laatste jaren. Misschien speelde dat lang lang geleden niet zo bij de jeugd, maar in het algemeen is dat zeker niet nieuw.

Helpmij123 08-03-2016 09:36

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34047626)
Reputatie is altijd belangrijk geweest, dat is niet iets van de laatste jaren. Misschien speelde dat lang lang geleden niet zo bij de jeugd, maar in het algemeen is dat zeker niet nieuw.

Vroeger in de 'goede oude tijd :ghe: ' was daar de ruimte minder voor, de jeugd heeft steeds meer vrijheid tegenwoordig.

FluffyxEenhoorn 12-03-2016 21:12

Best jammer eigenlijk. Had veel liever vroeger geleefd toen er nog geen telefoons en dat soort troep was en dat je nog echte regels thuis had.

Axel11 12-03-2016 21:40

Citaat:

FluffyxEenhoorn schreef: (Bericht 34051466)
Best jammer eigenlijk. Had veel liever vroeger geleefd toen er nog geen telefoons en dat soort troep was en dat je nog echte regels thuis had.

Het is niet verplicht een smartphone te nemen/te gebruiken. En je netjes gedragen thuis kun je ook zelf ;)

Martinnnn 12-03-2016 21:53

De mentaliteit van de nieuwe generatie is echt zaad.

JustInHere97 13-03-2016 02:23

Citaat:

FluffyxEenhoorn schreef: (Bericht 34051466)

Snap wat je bedoelt, verhalen van mijn vader en moeder over vroeger. Dat ze al blij waren met klein bakje chips en ranja bijvoorbeeld. Dat was voor hun luxe, nu drink ik zelf bijna fles cola en eet ik samen met mijn vader een zak chips op.

Maar ook het bekende verhaal van mijn vader die samen met zijn broers (mijn ooms dus) een boomhut bouwden en zelf de bomen omhakten. Nu is dat niet meer mogelijk, tenminste ongemerkt.

Vroeger kon en mocht van alles nog, tegenwoordig is de tijd zo veranderd dat de meeste kinderen liever binnen zitten. Spelen met de pc of PlayStation, FIFA spelen in plaats van zelf voetballen. Beetje jammer vind ik dat omdat sporten belangrijk is.

Merk zelf dat ik beetje hypocriet ben met het posten van dit, maar zijn alleen vergelijkingen met toen en nu.

Elin3 13-03-2016 07:49

Je kijkt wel vooral naar de positieve dingen van toen, maar vroeger was ook een tijd waarin je al jong in de fabriek kon (of moest) werken. Zakgeld was niet zo gewoon als nu. Met het hele gezin op zondag twee maal naar de kerk gaan en verder niets mogen doen die dag was ook gebruikelijk (sommige streng gelovigen vonden zelfs handwerken op de dag des Heeren uit den boze). Op school werd mijn moeder vroeger bijvoorbeeld gepest omdat haar vader "uit de foute kerk" kwam en kreeg je een tik met de liniaal als je niet goed luisterde. Als vrouw stopte je met werken zodra je trouwde of je eerste kindje kreeg. Vroeger was het echt niet alleen maar leuk ;)

Elk tijdperk heeft mooie en minder mooie kanten. Hoe we daar mee omgaan is aan ons.

aumgn 13-03-2016 15:36

Citaat:

Martinnnn schreef: (Bericht 34051520)
De mentaliteit van de nieuwe generatie is echt zaad.

http://proto-knowledge.blogspot.nl/2...today.html?m=1

:herp:

Dekaloog 14-03-2016 16:22

De mentaliteit van iedere generatie is zaad. Dat komt doordat mensen in 't algemeen een beetje zaad zijn.

Wees zelf 't soort mens dat je wil tegenkomen, verander je eigen omgeving in een wereld die je wil zien, besef dat je zelf bepaalt hoe je leven eruit ziet. Dus neem die controle en probeer voor de rest niet te veel te klagen.

A-Quattro 16-04-2016 09:40

Ach joh, dit is van alle tijden maar de vroegere tijden worden vaak geromantiseerd :)

Ik de 50's had je de rebelse greasers, in de 60's de rondneukende en drugs gebruikende hippies, in de 70's had je rellende punkers, in de 80's en 90's de gangstarap en de nederhop waar ook de "money en bitches" bij komen kijken. Al met al vind ik het na de jaren '00 best wel heel braaf geworden eigenlijk!
Een beetje zuipen, vechten en voor de rest eigenlijk een grijs schaap zijn zonder mening vind ik heel wat braver dan een hanenkam aanmeten en stenen naar de ME gooien, bijvoorbeeld :P

Dekaloog 17-04-2016 01:45

De huidige generatie is opgegroeid met internet en crisis. Geen tijd voor bullshit.

DMHT 22-04-2016 17:41

Ik denk dat het gewoon is omdat ouders van nu minder streng zijn dan de ouders van vroeger en social media vooral nu meer aantrekt.

kvdh98 15-05-2016 18:16

Tja, ik vind het zelf maar rare mensen de jeugd van tegenwoordig, en dan ben ik zelf nog 18, mijn vrienden zijn allemaal rond de 20-22 zoiets en qua gedrag volwassen (natuurlijk ook gek doen) maar we hebben bijna allemaal ook een serieuze relatie, bitches fixen? dat ken ik niet hoor, meisjes versieren ken ik wel :) Heb ook een andere vriend die 18 is maar hij is dan wel een type van de jeugd van tegenwoordig, hij moet perse een goed kapsel hebben als een marokkaan ofzo (idk wrm, hij is zelf gewoon een nederlander) blijkt stoer te staan ofzo, en hij heeft elke keer 'fix' met een ander meisje, maar nee, verkering dat wilt ie niet, zoenen wel, en zo zijn de meeste helaas. Waarschijnlijk ook als het een vriendengroep is dat ze boven hun vrienden willen staan en alles overnemen van elkaar...

bloodyb 15-05-2016 18:37

Wat is "een goed kapsel als een Marokkaan"?

kvdh98 15-05-2016 19:32

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34119590)
Wat is "een goed kapsel als een Marokkaan"?

In zijn ogen dragen Marokkanen als kapsel opgeschoren haar aan de zijkant en wat langer aan de bovenkant, dus dan gaat hij naar een Arabische (turks of marokkaanse kapper) toe om zijn haren in die stijl te laten stylen. Vervolgens praat hij ook met 'wholla wat lul jij' en dat soort dingen:facepalm:

Durian 15-05-2016 22:17

Citaat:

kvdh98 schreef: (Bericht 34119674)
In zijn ogen dragen Marokkanen als kapsel opgeschoren haar aan de zijkant en wat langer aan de bovenkant, dus dan gaat hij naar een Arabische (turks of marokkaanse kapper) toe om zijn haren in die stijl te laten stylen. Vervolgens praat hij ook met 'wholla wat lul jij' en dat soort dingen:facepalm:

Misschien vindt hij dat kapsel wel gewoon mooi. Kan jou het schelen? :ghe:

Mark52 17-05-2016 22:33

Citaat:

Durian schreef: (Bericht 34119821)
Misschien vindt hij dat kapsel wel gewoon mooi. Kan jou het schelen? :ghe:

Ik denk dat het meer gaat om het totaalplaatje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.