![]() |
Wat heb je eigenlijk aan een cavia?
Dat vroeg ik me af na het zien van dit: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/ni...springconcours .
Ik dacht meteen 'ahw, ik wil er eentje!' en toen bedacht ik me dat ik ooit een cavia bij een vriendinnetje aaide en dat hij toen heel hard ging oinken en piepen en dat de vriendin toen zei dat de cavia dat niet leuk vond. Terwijl ik juist dacht dat hij dat gekroel het einde vond. Wat doet zo'n cavia en wat vindt zo'n cavia eigenlijk leuk en hoevaak moet je zo'n hok schoonmaken en stinkt zo'n beest niet? En herkent hij je? En kan hij ook gewoon lekker loslopen in huis? Lijkt het een beetje op een konijn? Wat heb je eigenlijk aan een konijn, want daar heb ik ook geen ervaring mee. Is een cavia leuker dan een konijn? Of makkelijker? Kan de cavia ook loslopen in de tuin? Hoe oud wordt een cavia en hoe oud wordt een konijn? Kruipt zo'n cavia ook op schoot, en doen konijnen dat ook? :confused: |
Verstoppen cavia's zich en eten ze lekker al je kabels op? Hebben ze controle over hun sluitspier? Als ze los kunnen lopen en ze doen dat ook, gaan ze dan niet stiekem ergens op een vloerkleed plassen of in een hoekje? Hoe gaat een cavia dood? Heeft de cavia vriendjes nodig of kan hij prima in zijn eentje in zijn hok blijven?
|
Worden cavia's ook grijs? Maken ze s'nachts veel kabaal? Kun je ze je restjes eten voeren? Kun je ze trucjes leren? Verliezen ze veel haren?
|
Zijn ze snel bang? En als ze bang zijn, gaan ze dan plassen of andere rare fratsen uithalen? Gaan cavia's bijten, of dat niet? Is een rat leuker dan een cavia?
|
Ze zijn leuk, maar je mag ze alleen echt niet voeren na middernacht.
|
Waarom niet?
|
En waarom zijn ze leuk?
|
Een vriendin van mij heeft een huiskonijntje en dat is best wel leuk. Een bevriend gezin had dat een aantal jaar geleden ook. Ik heb een kat en dat vind ik eigenlijk nog wel leuker, want die hebben wat meer persoonlijkheid.
|
|
Ik vind cavia's echt heel stom maar weet niet zo goed waaorm. Misschien omdat een basisschoolvriendinnetje vroeger een cavia had die echt ontzettend veel herrie maakte en altijd liep te schreeuwen om godweetwat en beet. Slecht tam gemaakt, denk ik.
Ik vind ratten als huisdier fantastisch :lief: |
|
Je hebt niets aan cavia's, want katten bestaan al.
|
Vroeger op de basisschool hadden veel klasgenoten cavia's maar die gingen allemaal snel dood. En na een tijdje gingen ze dingen zeggen als: Als mijn cavia doodgaat mag ik een konijn, YES!
... Ik weet ook niet echt wat je er aan hebt, veel verzorgen en je kan ze geeneens knuffelen :( |
Miss jazz naamzoek
|
Konijnen zijn naar mijn idee niet echt vergelijkbaar met cavia's. Die eersten gaan al heel wat meer in de richting van een hond of kat qua interactie.
|
Werk
|
Lig je hier 's nachts van wakker?
|
Capibara or go home.
|
je hebt er echt geen fuck aan
|
Citaat:
Citaat:
|
Als je nou een mannetje en een vrouwtje neemt wil Spawn de jonkies wel hebben om zijn bebaarde agamen te voeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
En idd. (y) |
Citaat:
|
Wat heb je aan geen cavia?
|
Tig jaar geleden hadden wij een cavia. Toen mijn zusje op een dag ziek op de bank lag met een oorontsteking belde mijn moeder met de huisarts om een afspraak te maken. Tijdens het gesprek zei de assistente: "Goh, laten we maar snel een afspraak inplannen, ik hoor dat ze veel pijn heeft". Dat geluid kwam van onze cavia.
|
Je kunt ze opeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Hoe kom jij bij Spiegel Online? :cool:
|
OMG IEMAND POST IETS VAN EEN DUITSE SITE SNEL REAGEREN HAUBENMEISJE
|
Citaat:
|
Het kontgaatje is te klein dus ik kan er geen banaan in stoppen.
|
Citaat:
|
Mogen grapjes niet?
|
Citaat:
|
Banlijst: Korreltjezout, reden: Negeren van aanwijzingen forumbaas
|
Citaat:
|
Wat heb je aan cavia's... Als we nu in het amazonegebied woonden hadden we er goei voer aan :)
Oke sorry |
:herp:
|
Nee wauw deze up
|
Ik vind cavia’s gaaf, maar je hebt er geen reet aan :o
|
Konijnen zijn leuker. Als ik een groter huis en geen katten (en geen common sense) had gehad, had ik er een tijd geleden eentje gekocht die me maar bleef aankijken :lief:
|
Katten en konijnen gaan prima samen.
|
Ratten en katten ook. Tamme ratten, dat wel. Wilde ratten weet ik niet.
|
Niet een heel goed idee nee :D
|
Citaat:
|
Konijnen werken anders. Het zijn geen katten. De meeste konijnen zijn ook veel te groot en katten zijn geen bedreiging.
|
Ik vind cavia's echt megakut
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |