![]() |
Weer even een technische vraag, want ik ben niet zo slim!
Ik ben absoluut geen gamer, maar ik hou op z'n tijd wel van een potje CSGO :cool:
https://media.giphy.com/media/l41lZL...3ODu/giphy.gif Nu heb ik al een tijdje een Stealseries Siberia 200 headset, maar ik ontdekte gisteren dat tijdens het gamen de mic van van laptop werd gebruikt en niet van mijn headset :ghe: Beetje jammer. Dus ik ben op zoek gegaan naar een mogelijke verklaring en ik denk dat het probleem is dat mijn uitgang zowel een mic als een sound uitgang is, maar níet tegelijkertijd. Hoe ga ik dit nu oplossen? Misschien met een usb-geluidskaart? :lampje: |
Configuratiescherm - Geluid - Opnemen - kies de andere microfoon.
Zoiets al geprobeerd? |
Ja, maar op het moment dat ik de andere microfoon gebruik dan ben ik het geluid op mijn headset kwijt :d
|
Citaat:
Dan ook in Geluid even de headset onder Afspelen instellen? |
Dat werkt ook niet, want:
Citaat:
|
Misschien is er een adapter te krijgen: http://www.howtogeek.com/180395/how-...gle-audio-jack
|
Die zat er al bij, maar dat lost het probleem niet op dat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Je zei "mogelijke verklaring", dus ik denk ik loop de eenvoudigste mogelijke oplossingen even langs :d
Maar usb sound card adapter zou kunnen werken dan, denk ik. |
Ohhhhhhh ja al die mogelijke verklaringen was ik al langsgelopen. Toch bedankt ;)
|
Probeer eens een andere USB-controller als dat kan. Anders een andere poort. Wissel eens drivers (upgrade/rollback) en/of een applicatiesuite die bij de headset hoort.
|
Ja dat snap ik dus allemaal niet he :d
|
Je bent toch wel in staat een andere USB-ingang, al dan niet willekeurig, te proberen? Of een driver (Google '[headset merk en type] drivers [OS en versie]') te downloaden en installeren middels dubbelklik-yes-yes-....?
|
Zorg wel dat je die driver van de website van de fabrikant haalt en niet van één of andere louche driverdownloadsite.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke merk+model laptop heb je?
|
Asus F501A
|
|
|
drivers geïnstalleerd?
|
Jongens, volgens mij is het toch al opgelost? Mijn audio/mic out jack kan beide, maar niet tegelijkertijd!
|
Citaat:
|
Via een ander forum
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb alles al geprobeerd met die manager. Op het moment dat ik de microfoon van mijn headset selecteer wordt het geluid via de laptop afgespeeld en op het moment dat ik de hoofdtelefoon van mijn headset selecteer wordt de microfoon van mijn laptop geactiveerd. :herp: |
Iig de laatste audiodrivers:
ftp://ftp3.realtek.com.tw/Realtek/Ge..._Win7_WHQL.zip Username: spcust Password: hwwk758z |
In mijn enthousiasme heb ik volgens mij iets verwijderd :D
Multimedia Class Scheduler is onvindbaar, dus ik heb nu helemaal geen geluid meer. Ik ben nu iets aan het doen met command prompt (sfc /scannow). Als dat maar goed gaat.. :ghe: |
Als je Win8 of Win10 gebruikt kan je ook DISM gebruiken om te repareren. En anders n refresh.
|
Gelukt met systeemherstel (Y)
|
Citaat:
|
valt best mee, ik had ook system 32 kunnen verwijderen
|
|
Okeeeee, het probleem is dus nog steeds niet opgelost
#help |
Welk probleem? Geluid+mic via je headset of dat Multimedia Class Scheduler-gedoe?
|
Geluid+Mic tegelijkertijd kunnen gebruiken :mad:
|
Heb je dan al zo'n usb sound card adapter geprobeerd? Want dat staat niet in het topic :p
|
|
Gaat de geluidskwaliteit niet enorm achteruit met een sound card adapter?
|
Dat is geen adapter, he, maar een complete nieuwe 'geluidskaart', die volledig losstaat van wat je intern hebt. Het hangt er dus maar net vanaf wat je koopt. :p
|
Wat is dan het verschil tussen een usb external soundcard en een usb sound adaptor? :lisa:
|
Daarmee wordt hetzelfde bedoeld.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |