Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Videokaart] Werkt niet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=191336)

siem85 20-08-2002 10:51

[Videokaart] Werkt niet

Mijn videokaart, een NVidia RIVA TNT2 32 MB MODEL 64, werkt niet. De foutmelding die ik krijg, bij WinXP's Device Manager is:
This device cannot start. (Code 10)
Mijn systeem:
WinXP Pro English
PIII 450
doet de rest er nog toe?

Thnxz in advance,

Simon

perseus 20-08-2002 14:19

De rest doet er wel toe denk ik: Heb je de videokaart eerder wel met de desbetreffende computer kunnen gebruiken, zo ja, probeer dan eens na te gaan wat er in de tussentijd is verandert.
Zo nee, kijk dan of de videokaart wel goed vastgeprikt zit op het moederbord, en of de instellingen in het configuratiescherm wel juist zijn.

MBrulez 20-08-2002 20:31

heb je de goede drivers gedownload?

siem85 20-08-2002 21:19

Drivers zijn goed, heb hem ook al 2 keer opnieuw erin 'geprikt'.
Hij doet het niet meer sinds hij is weggeweest, omdat de voeding doorgebrand was. Misschien is er ook wel iets bij de videokaart gebeurd. Kheb verder geen id.

Grtz

perseus 20-08-2002 21:30

Citaat:

siem85 schreef:
Hij doet het niet meer sinds hij is weggeweest, omdat de voeding doorgebrand was. Misschien is er ook wel iets bij de videokaart gebeurd. Kheb verder geen id.

Grtz

Krijgt de videokaart dan wel stroom?

RenT 20-08-2002 21:38

Citaat:

siem85 schreef:

Grtz

Voeding doorgebrand kan heel goed andere componenten meegesleurd hebben door een laatste stroompiek af te geven...
grote kans dat je videokaart dood is dus. 'Leen' ff een andere en test die? Of duw deze ff in de een andere bak.

DoubleCheck 20-08-2002 23:05

Citaat:

perseus schreef:

Wat denk je zelf? Als hij in het moederbord is gestoken en het moederbord is aangesloten op de voeding dan zal hij wel . . . goed zo, stroom krijgen.

Wat betreft die fout. Zoek eens op het internet op wat die code 10 betekent.

Henri 21-08-2002 08:10

Citaat:

perseus schreef:

Duh. Hoe wil je in vredesnaam anders de foutmelding van het scherm aflezen? ;)

RenT 21-08-2002 11:48

Citaat:

DoubleCheck schreef:
Wat denk je zelf? Als hij in het moederbord is gestoken en het moederbord is aangesloten op de voeding dan zal hij wel . . . goed zo, stroom krijgen.
hoeft niet :)

perseus 21-08-2002 14:12

Citaat:

henri schreef:

Duh. Hoe wil je in vredesnaam anders de foutmelding van het scherm aflezen? ;)

Misschien heb je gelijk. Maar geeft de computer ook niet foutmeldingen als er helemaal geen videokaart inzit?

Henri 21-08-2002 16:15

Citaat:

perseus schreef:

Misschien heb je gelijk. Maar geeft de computer ook niet foutmeldingen als er helemaal geen videokaart inzit?

Tsja, hij geeft een piepsignaal wanneer de videokaart er niet goed of geheel niet in zit, maar ik weet niet hoe je:

Citaat:

siem85 schreef:
...
De foutmelding die ik krijg, bij WinXP's Device Manager is:
This device cannot start. (Code 10)
...
...dit te zien wilt krijgen zonder videokaart? :D;)

ChuCky16_:-) 21-08-2002 21:34

heb ik ook gehad...voeding doorgebrand..mijn 3d kaart dezelfde als die van jou was helemaal 'dood'

heb eht gecheckt met een svga kaart uit mijn 486 van boven...

gelijk nieuw kaartje gehaald no problemo

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.