![]() |
3 VWO Natuurkunde/Scheikunde-HELP!!!!!
Hallo,
Ik zit midden in mijn toetsenweek en heb een vraag. Het is geen stof gerelateerde vraag over NA of SK maar iets anders.. Ik ben redelijk goed in exacte vakken (WI: 8.0, SK: 7.0, NA: 7.0) maar ik denk dat ik toch meer kan uit mijn capiciteiten. Ik merk dat ik op toetsen punten verlies bij vragen waar alles in een verhaaltje staat. Bijv. bij natuurkunde hebben wij het nu over electrische circuits. Ik kan uit het boek alle opgaves foutloos maken en online heb ik opgaves gemaakt zonder enige moeite. De docente gaf aan dat de opkomende toets over electrische circuits de vragen worden verwerkt in verhaaltjes. Dit vraagt om inzicht en intelligentie... Hoe pakken jullie zulke vragen aan? Enig idee waar is de 'story questions' kan oefenen? Een site misschien? mvg, Mede-student M. |
Echt de tijd nemen om te lezen, gewoon langzaam woord voor woord zodat je nergens overheen leest en voor de rest alle dingen onderstrepen die van belang zijn voor de vraag
|
In een verhaal worden altijd gegevens genoemd. Schrijf voor jezelf al die waardes nog een keer op een blaadje boven de opgave met de juiste grootheden en eenheden erbij. Dan hoef je niet tijdens het invullen van je formules weer het hele verhaaltje te doorzoeken.
|
In de opgave de kerninformatie markeren met een markeer stift en schrijf formules en gegevens die belangrijk zijn op voor je gaat rekenen. Dat kan enorm helpen bij verhaaltjessommen.
|
Een tweede keer lezen, maar daarbij alle gegevens in een eigen formaatje noteren. :)
|
Niet haasten en alle tips hier boven
|
En wat blijkt...de tips hebben zeker geholpen... ik had denk ik gewoon niet veel zelfvertrouwen..
Natuurkunde: 9.0! Scheikunde: 8.4! Wiskunde: 6.4 :/ Ik zit tevens in 3 vwo en heb NT gekozen als pakket, geen slechte keuze toch? sorry voor de late reactie xD |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |