![]() |
Me Maatje en beste vriendin verloren.
hallo iedereen,
ik ben Patrick en ik weet niet waarom ik dit schrijf maar ik kan helaas nergens anders meer me gevoel kwijt. om bij het begin te beginnen, ik kwam hier op deze site ongeveer 2 jaar geleden en keek soms gewoon effe wat mensen hadden te melden. vaak op contact gezocht omdat ik ook zelf opzoek was naar vrienden. 22-08-2014, poste iemand een berichtje daarop en ik stuurde haar een PM en al snel hadden we elkaars skype en even later whatsapp. We spraken elkaar iedere dag uren lang, en savonds laat zaten we paar uur lang op skype in een call. Ze zat met een probleem vanwege haar Autisme en voelde zich dood ongelukkig en had ook al geprobeert om haar leven te beeindigen. Gelukkig kon haar moeder dat uit der hoofd praten en heb ik zodra ik dat hoorde me best gedaan altijd er voor haar te zijn en te helpen waar ze me nodig had. Uiteindelijk gingen we ook afspreken en ja ik was/ben verliefd op haar. we gingen als hele goede vrienden met elkaar om en soms ook meer dan dat. We kwamen op elkaars verjaardag en ze stuurde me een kaart met een hele lieve tekst en een belangrijk stukje voor mij was vooral Citaat:
maar na 1,5 jaar ongeveer kreeg ze natuurlijk gevoelens voor andere jongens en begon het al minder te worden, ik had/heb het er echt heel moeilijk mee en ik deed altijd me best om toch mezelf te veranderen zodat we vrienden konden blijven, paar jongens verder heeft ze nu sinds 4 maanden ongeveer een jongen ontmoet en heeft ze nu 1 maand een relatie met hem. Ik beschouwde haar als me allerbeste vriendin, me maatje, en ik dacht dat ik altijd alles tegen der kon zeggen (wat ze zei dat ze goed vond), maar sinds dat huidige vriendje mocht dat nietmeer, ik zei dingen die(snap ik nu) tever gingen en daar heb ik enorm veel spijt van. Vanaf 8 Maart(6 dagen voor me verjaardag) heeft ze het contact verbroken en kan ik haar op geen enkele manier nog spreken, der vriend dreigt langs te komen bij me als ik contact zoek en ik heb geen idee wat ik moet doen. Ze betekent teveel voor me, ik wil der niet kwijtraken. Hoop dat iemand miss tips heeft voor me want ik weet het echt nietmeer, ik heb gewoon 0 goede vrienden nu :( , alle tips en ideeen zijn welkom. Mvg, Patrick |
Citaat:
|
dat ik der nogsteeds heel leuk vond en me(ook seksueel) voel aangetrokken tot der.
|
heeft niemand tips verder? :(
|
Spreek haar in het echt! Echt contact blijft het beste! Het was alleen niet zo slim om te zeggen dat je je seksueel aangetrokken tot haar voelt... Dat vriendje van haar wil gewoon beschermen en ervoor zorgen dat niemand anders aan haar komt.
|
ik twijfel of het slim is om der optezoeken. ben bang dat ik daar aankom en dat ze dan niet opendoet voor me :(
|
Ik zou het contact verbreken. Blijkbaar ben jij niet haar beste maatje. En dan kun jij wel hopen op beter, maar sleuren aan een dood paard is nutteloos.
Ik zou vrienden zoeken, die niet een achterban hebben die panisch gaan lopen dreigen als ze met andere mensen omgaan. |
Tsja, meestal hoort bij vriendschap niet dat je met seksuele voorstellen en liefdesverklaringen komt. Deed je dat vaker? En hoe reageerde zij er dan op?
|
het eerste jaar hadden we een soort van ''friends with benefits'' dus ze wist dat ik dat voelde voor haar want dat heb ik (miss tevaak) gezegt. ze vond het toen geen probleem dat ik dat zei tegen der en ze reageerde er altijd goed op.
|
Ik heb ook iets in die trant gehad, alleen dan iets anders. Maar uiteindelijk, werkte het niet. Hij had gevoelens, ik niet. En door de dingen die gebeurd waren kon ik ook geen vrienden meer met hem zijn. Wilde ik geen vrienden meer zijn.
Ik probeer ook steeds het contact stil te leggen, maar hij probeert me toch steeds weer te benaderen. En dat maakt het alleen maar erger. Dus als je verstandig bent: laat haar gewoon met rust. Je drijft haar alleen maar verder van je af, en je wordt er zelf ongelukkig van. En zij waarschijnlijk ook. |
Citaat:
Maar hoe zit 't met daarna? Op een gegeven moment wilde ze geen seks meer en ze was ook niet verliefd. Bleef jij toen wel nog regelmatig met opmerkingen komen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja dat zie ik nu ook. als ze gewoon het met me wou bespreken had er niks aan de hand geweest, het enige wat ik nu wil ze me maatje terug, want verder heb ik niemand.
ik probeer al zo lang nieuwe vrienden te vinden en iedereen laat me altijd alleen, en nu zij ook, terwijl ze beloofde dat we altijd vrienden zouden blijven, ookal kreeg ze een relatie. maar die belofte is ze dus niet nagekomen. :( |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, het is verder vrij simpel: of je stopt voorgoed met het zoeken van contact, zoals sommigen hierboven hebben geadviseerd, of je schrijft haar een brief met uitleg en excuses etc. (dat lijkt me de enige manier om haar nog te bereiken?). Ik neig zelf naar de eerste optie. |
Citaat:
denk zelf dat ik tot 3 Mei,(haar verjaardag) geen contact probeer te zoeken, maar op der verjaardag zelf langsga, en hopen dat ze voor me opendoet :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een brief schrijven is niet echt mijn ding, vind het lastig iets opteschrijven. ik zeg het liever echt tegen der. maar ik zal het overwegen.
|
Citaat:
Dit klinkt misschien heel hard, maar het is wel realistisch ben ik bang. Het wordt er voor haar en jou waarschijnlijk niet beter op. |
Citaat:
maar ik snap wat je bedoelt, ik zie dat alleen als me enige kans, en ik hoop juist dat ze miss me dan mist ofzo en blij is dat ik op der verjaardag kom. maar ik weet het niet, me hoofd is een grote rotzooi, ik heb afleiding nodig maar ik kan dat nergens vinden, wat ik ook doe, ik blijf aan haar denken..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
tis gewoon te lastig allemaal :( alles wat ik besluit lijkt verkeert ;(
|
Citaat:
|
maar welke ik moet opvolgen weet ik niet :( moet ik der met rust laten? moet ik contact zoeken? moet ik een brief sturen?
|
Citaat:
Zoek een hobby die leuker is dan het najagen van een meisje dat jou niet ziet zitten. Ga naar een sportclub, of een muziekvereniging. Maar doe iets nuttigs. Wat je nu doet, is vol zelfmedelijden zitten navelstaren. |
Citaat:
Leg de brief dan even een tijdje (misschien een week, twee weken) weg en pak hem daarna nog eens op. Is het nog steeds zo belangrijk? Dan kan je overwegen de brief op te sturen. |
Citaat:
|
een brief schrijven waarin je je gevoelens uit is het beste denk ik, op en neer gaan whatsappen en bellen geeft alleen maar meer irritaties.
|
ik heb het geprobeert te negeren maar ik denk nogsteeds elke dag aan der :(
|
Dat maakt liefde precies zo lastig. Het kan mooiste tijd van je leven zijn, maar ook de rotste tijd van je leven.
Je bent pas 21 jaar, en misschien kan je het nu niet voorstellen. Mara je zal waarschijnlijk nog vaak verliefd worden, misschien pas over een jaar missschien pas over vijf jaar of misschien pas over twintig jaar. Ik zou proberen om op een leuke manier terug te kijken naar de tijd die je met haar hbet gehad en gewoon verder te gaan. Succes ermee! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09. |