![]() |
Mag mijn energie zomaar worden afgesloten?
Ik heb tijdig contact opneemt met de energieleverancier voor een betalingsregeling, om dus te voorkomen dat tot afsluiting wordt overgegaan. Telefonisch is mij wel toegezegd dat dit geregeld kan worden maar is toch een week later afgesloten. Ik ben van mening zijn dat zij ten onrechte mij afgesloten hebben.
|
Bij die energieleveranciers wordt nogal eens ijverig naast elkaar gewerkt. Bel ze nog eens op!
|
Nooit alleen maar bellen. Je moet bewijzen op papier hebben van regelingen die je treft (e-mail). Daarbij is een betalingsregeling een gunst, geen recht. Ze sluiten je niet zo snel zomaar af. Daar gaat meestal al een heel traject aan vooraf.
|
Heb je die betalingsregeling ook daadwerkelijk afgesloten of heb je het er alleen maar over gehad? Bij dit soort dingen moet je altijd zélf het voortouw nemen. Soms is het niet jouw schuld omdat er nog wel eens iets misgaat in de automatisering van energiebedrijven.
Je moet in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met het energiebedrijf. Je kunt op deze website een voorbeeldbrief vinden: https://www.consuwijzer.nl/energie/e...termijnen-doen Bellen kan ook geen kwaad, maar zorg inderdaad altijd ook dat je de afspraken op papier krijgt (via de mail een bevestiging krijgen is ook goed) |
Ja ff contact opnemen is wel het handigste om het zeker te weten, je kan ook altijd de consumentenbond in schakelen. Als je het niet zwart op wit heb staan is het wel lastiger. Voor meer info :
http://www.consumentenbond.nl/juridi...lingsregeling/ |
Opzich kan het wel, maar ze doen het niet zomaar. Als het wel gebeurd kan het komen door een betalingsachterstand. Je kan best veel informatie vinden over afsluiting van energie op internet
Ik hoop dat je er iets aan hebt, ik weet namelijk zelf hoe vervelend het is om zonder stroom te zitten. Zeker nie fijn :herp: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.