![]() |
16 jaar en op vakantie naar Londen
Volgend jaar als ik 16 ben wil ik met een vriend van me op vakantie gaan naar het buitenland, misschien naar Engeland, Londen. Mijn ouders vinden het goed alleen weet iemand of je op je 16e alleen met het vliegtuig mag? En als we dan in Londen zijn, wat is dan slim om als overnachting te kiezen? Hopelijk heeft iemand hier ervaring of meer informatie.:rolleyes: (ervaringen van mensen die naar andere steden/landen in Europa zijn geweest zijn ook welkom!:D)
(ben nieuw op het forum dus kan zijn dat ik een paar fouten heb gemaakt:lisa:) |
Ik denk dat het wel slim is om iets te kiezen met een bed.
|
Natuurlijk mag je als 16e jarige alleen vliegen! Er zijn tienjarige die zonder ouders gaan. ;) Een overnachting kan je op verschillende manieren boeken, ligt eraan wat je wensen zijn. Wil je een hotel? Of een hostel? Wil je alleen op een kamer met je vriend, of vind je het ook prima om tegen een goedkopere prijs een kamer of sanitaire voorzieningen te delen? Op trivago of booking.com kan je hotels vergelijken en zo zijn er meer sites. Eventueel kun je ook bij airbnb kijken.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh ja, denk er ook aan dat je vanaf het vliegveld ook nog met een trein/taxi/bus moet reizen enzo. Maakt in principe niet uit, maar ik vind het altijd fijn om te kijken hoe duur de reis zelf gaat kosten en toen ik jonger was vergiste ik me dat in dat soort dingen ook (veel) kosten kunnen gaan zitten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik weet zeker dat het goed moet komen.:D |
Citaat:
|
Eindhoven-London Luton is waarschijnlijk je goedkoopste vliegoptie btw. Wel Ryanair, geen beenruimte en in het algemeen superkut.
Met de Eurolines bus is nog goedkoper maar duurt zo'n 8 uur als ik het me goed herinner. |
Ja, je ouders moeten wel een brief schrijven waarin ze je toegang geven om naar het buitenland te gaan. Die moet je namelijk soms laten zien. Voor overnachting zou ik voor een hostel gaan, maar dat ligt er net aan wat je zelf wil.
|
Citaat:
|
Sterker nog, als zestienjarige mag je bij Transavia als begeleider fungeren voor een kindje. Dus misschien dat het aan de luchtvaartmaatschappij ligt, maar ik heb er nooit van gehoord!
|
Nou ik heb het dus altijd moeten doen. En een vriendin van me ging vorig jaar dus naar London maar dat mocht niet omdat ze niet zo'n brief had. Toen is ze een dag later gegaan. Mss moest het vroeger nog niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die leeftijden verschillen allemaal per maatschappij en per land. Hetzelfde geldt voor wanneer je een formulier/brief van je ouders bij je moet hebben. Dus even naar kijken voordat je boekt ;)
|
Trein is ook relaxed want dan kom je midden in Londen uit en vaak mag je met je ticket vanaf elk station in Nederland reizen.
|
Met de trein kan je vaak best goedkoop naar Londen. Dat heb ik ook een aantal keer gedaan (Toen ik nog onder de 26 was, dan reis je goedkoper). Je doet er een uur of 5 over en hebt als voordeel dat je in het centrum aankomt en dus geen extra vervoer hoeft te regelen ( kan best prijzig zijn).
The Generator is een groot en bekend jeugdhostel en daar kan je ook kamers huren voor 2 personen, al ben je dan wel iets meer kwijt. En in de zomer kan je ook bij bepaalde universiteiten een kamer huren, omdat de studenten dan weg zijn. Ik had ooit een goedkope, nette kamer bij Imperial College Beit Hall, maar er zullen er vast meer zijn. Ik heb voorheen altijd geboekt via booking.com |
Ik heb ook de trein naar Londen genomen trouwens, erg fijn (y)
|
ik weet niet waar je woont maar vliegen met een pricefighter is niet altijd goedkoper. Houdt rekening met extra reiskosten (pricefighters vliegen vaak op vliegvelden (ver) buiten de stad) en reistijd en weeg goed of dat allemaal de moeite waard is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gekke bloodyb, Axel is toch top
|
Started from the bottom now he here.
|
Citaat:
|
Citaat: