Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Iraakse Ambassade In Berlijn Bezet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=191481)

Dr_KlawChi 20-08-2002 15:20

Iraakse Ambassade In Berlijn Bezet

door de Iraakse oppositiegroep DEMOCRACY FOR IRAQ DEUTSCHLAND ofzo.

Dr_KlawChi 20-08-2002 15:21

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2205470.stm

Wouter Youth 20-08-2002 15:29

Citaat:

Dr_KlawChi schreef:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2205470.stm
en...?

autodropje 20-08-2002 15:31

Citaat:

wouszer schreef:
en...?
idd

Nietzman 20-08-2002 15:42

Citaat:

autodropje schreef:

idd

Sorry, maar ik vind dit niet echt een forumbaas worthy reply....

Ik vind dit behoorlijk belangrijk nieuws, vooral als je het gaat vergelijken en in context gaat plaatsen met andere nieuwsitems die het onderwerp benaderen...

Dr_KlawChi 20-08-2002 15:45

Ze zeggen dat het een vreedzame actie is, maar er zijn een paar gewonden gevallen, is dit dan nog wel een vreedzame actie?

autodropje 20-08-2002 16:01

Citaat:

nietzman schreef:
Sorry, maar ik vind dit niet echt een forumbaas worthy reply....

Ik vind dit behoorlijk belangrijk nieuws, vooral als je het gaat vergelijken en in context gaat plaatsen met andere nieuwsitems die het onderwerp benaderen...

Ik bedoel daarmee ook niet dat het geen belangrijk nieuws is, maar bedenk er een stelling bij of geef je eigen mening zodat andere er op in kunnen gaan. Zomaar een artikel neerplanten en dan maar zien wat ermee gebeurd kan iedereen. Ik wil er nog een stukje van de topicstarter zelf bijhebben.

Nietzman 20-08-2002 16:04

Citaat:

Dr_KlawChi schreef:
Ze zeggen dat het een vreedzame actie is, maar er zijn een paar gewonden gevallen, is dit dan nog wel een vreedzame actie?
CNN :
Citaat:

CNN's Berlin Bureau Chief Stephanie Halasz says local residents reported hearing seven gunshots. Police said the injured were not the victims of gunfire.
Licht gewond kan trouwens heel veel zijn.... van een blauwe plek tot een gekneusde enkel... zegt niet zoveel :)

Verder vind ik dit wel interessant en positief om te horen:
Citaat:

Opinion polls in German have revealed that between 80 and 90 percent of the population would not back U.S. action.
We zijn niet de enige die een beetje moe van Bush worden...

tacidvs 20-08-2002 16:18

De enige? Hm, Nederlandocentrisch wereldbeeld toevallig? :)

BBEM 20-08-2002 20:04

werd wel weer eens tijd voor een gijzelingsactie die hebben we de afgelopen tijd ook niet echt veel gehad.

Nietzman 20-08-2002 20:18

Citaat:

BBEM schreef:
werd wel weer eens tijd voor een gijzelingsactie die hebben we de afgelopen tijd ook niet echt veel gehad.
How enlightened

UnknoWn EntiTy 20-08-2002 20:42

ach ja, een kansloos groepje dat om aandacht schreeuwt. Oppakken en berechten lijkt me.

Nietzman 20-08-2002 20:52

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
ach ja, een kansloos groepje dat om aandacht schreeuwt. Oppakken en berechten lijkt me.
Een groepje dat strijd voert tegen Saddam, wel te verstaan... lees volgende keer eerst het artikel eens door

UnknoWn EntiTy 20-08-2002 21:22

Citaat:

nietzman schreef:
Een groepje dat strijd voert tegen Saddam, wel te verstaan... lees volgende keer eerst het artikel eens door
heb ik gedaan schat. Maakt me eigenlijk geen reet uit, is geen reden voor terrorisme in een land dat er niks mee te maken heeft.

Nietzman 20-08-2002 21:52

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
heb ik gedaan schat. Maakt me eigenlijk geen reet uit, is geen reden voor terrorisme in een land dat er niks mee te maken heeft.
Dan kunnen we Bush ook aanpakken dus....

Dan nog, het enige wat de groep doet is aandacht vragen voor de situatie in hun land... die mensen zouden we moeten steunen, zodat hun 'intern' (infiltrering, wotever) saddams regime onderuit zouden kunnen halen.... dat heb ik liever dan dat een olifant als bush eroverheen denderd....

UnknoWn EntiTy 20-08-2002 22:08

Citaat:

nietzman schreef:
Dan kunnen we Bush ook aanpakken dus....

Dan nog, het enige wat de groep doet is aandacht vragen voor de situatie in hun land... die mensen zouden we moeten steunen, zodat hun 'intern' (infiltrering, wotever) saddams regime onderuit zouden kunnen halen.... dat heb ik liever dan dat een olifant als bush eroverheen denderd....

Ik steun dit net zo min als een eventuele aanval op Irak van de VS. Behalve dat deze actie zinloos is, aangezien de politie ze toch wel op zal pakken danwel doden, is het ook nog negatieve publiciteit: kijk, ze gebruiken geweld tegen onzschuldige burgers....

in alle opzichten dom dus.

Dr_KlawChi 20-08-2002 23:23

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
Ik steun dit net zo min als een eventuele aanval op Irak van de VS. Behalve dat deze actie zinloos is, aangezien de politie ze toch wel op zal pakken danwel doden, is het ook nog negatieve publiciteit: kijk, ze gebruiken geweld tegen onzschuldige burgers....

in alle opzichten dom dus.

negatieve publiciteit? integendeel, weet je hoeveel positieve reacties er uit de Arabische wereld is gekomen op deze actie? Niet dus.. Er zijn al 10 tallen petities opgezet voor de 5 IRAKESE HELDEN die de IRAKESE ambassade in Berlijn hebben bezet.
Ik persoonlijk vind het een schande dat er nog zoveel Irakese ambassades worden toegestaan in veel verschillende landen. Deze ambassades vertegenwoordigen SADDAM HOESSEIN, de actie was niet echt tegen Duitsland gericht maar tegen 't regime van saddam hoessein.....eindelijk word er wat tegen hem gedaan.
Dit is het begin van allerlei acties tegen 't regime van SADDAM Hoessein, moge er vele acties zoals deze volgen....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.