Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   20 en nog maagd, is dat gek? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1914983)

GezelligeBas 13-04-2016 18:42

20 en nog maagd, is dat gek?

hallo allemaal,
ik ben 20 jaar (bijna 21 ondertussen) en nog steeds maagd
Nu lijkt het me ontzettend fijn om eens seks te hebben, maar het is er gewoon nooit van gekomen
Nu kwam ik er laatst op, tijdens een gesprek met een goede vriendin van me, dat ik nog maagd was en zij zei toen letterlijk "ooh wat erg"
Nu weet ik dat veel mensen tegenwoordig op steeds jongere leeftijd seks hebben, maar is het echt zo gek dat ik met mijn leeftijd nog maagd ben? Is het iets waar ik me voor zou moeten schamen wanneer ik een vriendin krijg en we in het stadium van seks komen?

Dekaloog 13-04-2016 18:54

Nee, dat is niet gek en je hoeft je er ook niet voor te schamen.

Wel zou ik me afvragen hoe het komt dat het er nooit van gekomen is. Niet omdat 't erg is, maar omdat 't een oorzaak heeft. Misschien vind je seks wel minder belangrijk dan andere mensen, of heb je moeite met sociaal contact, of wil je pas seks als je echt van iemand houdt. Allemaal oké, maar handig om van jezelf te weten. Kun je daar weer rekening mee houden als je een partner krijgt.

GezelligeBas 13-04-2016 19:05

Citaat:

Dekaloog schreef: (Bericht 34083098)
Wel zou ik me afvragen hoe het komt dat het er nooit van gekomen is. Niet omdat 't erg is, maar omdat 't een oorzaak heeft

ik denk van mezelf al te weten wat de oorzaak is, ik ben hartstikke verlegen, als ik online ofzo met mensen praat dan is het geen probleem, maar irl eerste contact leggen vind ik moeilijk, bijna eng zelfs
maar wanneer ik mensen eenmaal ken ben ik er snel overheen, het is echt die eerste keer

Ikbeninorde. 13-04-2016 19:42

Citaat:

GezelligeBas schreef: (Bericht 34083122)
ik denk van mezelf al te weten wat de oorzaak is, ik ben hartstikke verlegen, als ik online ofzo met mensen praat dan is het geen probleem, maar irl eerste contact leggen vind ik moeilijk, bijna eng zelfs
maar wanneer ik mensen eenmaal ken ben ik er snel overheen, het is echt die eerste keer

Dat is vrij normaal bij mensen, de een vind het alleen makkelijker dan de ander.

venture 13-04-2016 21:44

Als die goede vriendin van jou "het zo erg" vind, dan kan zij jou misschien wel "helpen"? ;-)

GezelligeBas 14-04-2016 09:09

Citaat:

venture schreef: (Bericht 34083368)
dan kan zij jou misschien wel "helpen"? ;-)

euhm, eerlijk is eerlijk, ik zou geen nee zeggen :bloos:
maar ik acht de kans niet heel groot

venture 14-04-2016 16:46

Citaat:

GezelligeBas schreef: (Bericht 34083659)
euhm, eerlijk is eerlijk, ik zou geen nee zeggen :bloos:
maar ik acht de kans niet heel groot

Heeft ze al een relatie?

Dark Phoenix 14-04-2016 16:53

Eh, ik kan me best voorstellen dat je casual seks wilt en dat dat met vrienden is kan ik me ook nog voorstellen, maar seks hebben alleen omdat je dan geen maagd meer bent is niet echt leuk tegenover haar en het kan bovendien je hele vriendschap verpesten. Is dat het echt waard?

GezelligeBas 15-04-2016 08:11

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 34083902)
Is dat het echt waard?

nee, dat is het zeker niet waard

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.