![]() |
Coderen.
Hallo iedereen, ik ben 13 jaar en ben bezig met het leren om te coderen omdat ik het leuk en intressant vind.
Wat ik op dit moment leer [Als je het kent] Lua C++ Ben ik hier mee te vroeg begonnen of te laat? Laat het me weten |
Te vroeg of te laat qua leeftijd?
13 jaar en leren coderen is vrij jong, aangezien het naar mijn mening redelijk ingewikkeld is. |
Zoiets dacht ik al.
|
Ik ben zelf ook begonnen met programmeren op mijn 13e. Dit is helemaal niet verkeerd, en naar mijn ervaring juist goed. Later ben je iedereen al snel een stap verder en je kan hier makkelijk geld mee verdienen.
Ik ben zelf begonnen in Python. Ik vind C++ voor een van je eerste talen best wel een uitdaging! Ik ben zelf meer in to the web development. Ik kan HTML PHP Javascript Python en een beetje C#. Het is niet te jong om te beginnen. Maar ik zou een simpelere taal kiezen. (Ik ben zelfs als aller aller aller eerst begonnen met Batch, heb hier virussen mee gemaakt.) |
Daarom heb ik naast C++ ook gekozen om Lua te leren.
Van mijn ervaring valt C++ best mee als je er eenmaal inzit en is Python de moeilijkste. Lua is eigelijk gewoon een eitje en is niet erg moeilijk. Ik weet niet wat ik naast C++ en Lua nog meer zou kunnen leren. ( BTW : C++ is wel de main taal om te kennen over coderen, het is even moeilijk maar als je er doorheen bent kan je al best veel) |
Juist heel goed dat je er nu al mee speelt. Kan heel nuttig zijn als je er later mee verder wil!
Aan de Universiteit Leiden gebruikt men voor de programmeeropdrachten ook vaak C++. Deze universiteit zet de collegeslides en opdrachten ook gewoon online, dus als je wat meer theoretische achtergrond wil leren en gelijk daarmee wil oefenen zou je daar eens naar kunnen kijken. Bijvoorbeeld bij de vakken Programmeermethoden, Algoritmiek, Datastructuren en Kunstmatige Intelligentie. |
En Lua is trouwens een goede extender om bij C++ te gebruiken (games gebruiken het veel, maar je kan het ook bij gewone applicaties gebruiken), goede keuze ;)
|
C++ is een veelgebruikte taal maar zo te zien zijn er nog steeds meer vacatures voor .NET en Java ontwikkelaars dan voor C++'ers.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51. |