![]() |
Studeren in Amerika. <3
Heyy allemaal,
Ik ben Danique, ik ben 13 jaar en zit in 1vwo. Ik weet dat dit super vroeg is alleen ik wil weten of het mogelijk is. Het lijkt me supergaaf om in Amerika te studeren en ik heb er ook echt de motivatie voor! Als ik over Amerika begin neemt niemand me serieus, als ik iets aan mijn ouders vraag over Amerika dan lachen ze me gewoon uit... We hebben niet zoveel geld maar ik wou gewoon even weten of het mogelijk zou zijn? En als het mogelijk is, waar zou ik dan nu al aan moeten denken? Lots of Love, Danique |
Wil je een high school year gaan doen, of echt daar naar de universiteit? En waarom wil je zo graag naar Amerika?
|
Ligt er ook helemaal aan wat je wil studeren. Bijv. geneeskunde in de Verenigde Staten studeren is alleen handig als je daar ook wil (en kunt!) gaan werken, omdat je niet zomaar in Nederland kunt gaan werken met een buitenlands geneeskundediploma. En zo zijn er nog wel meer studies/beroepen.
-Maar om antwoord te geven op je vraag of het mogelijk is: ja. -Heeft het veel meerwaarde? De studies/lessen zijn over het algemeen niet beter of zelfs slechter aan Amerikaanse universiteiten. -Is het duur? Ja, je kunt blijven zitten met veel hogere studieschuld dan in Nederland. Slotopmerking: eigenlijk is je vraag te onbepaald en te vroeg gesteld om er goed antwoord op te kunnen geven. |
Nou, het lijkt me geweldig om neurochirurg te worden en ik zou graag naar Amerika gaan omdat je er omgerekend meer zou verdienen dan in Nederland later, en dit klinkt heel gierig maar ik denk dat geld me blijer maakt zodat ik later een leuk appartementje enzo kan kopen en Amerika lijkt me echt geweldig!
|
Citaat:
Bovendien hebben artsen in de Verenigde Staten ook nog eens gemiddeld een hogere studieschuld. |
The sky is the limit
Tot zover mijn post |
In Amerika verdien je misschien meer maar de kosten voor levensonderhoud zijn er ook veel hoger dus je kan niet meer leuke dingen doen met je geld.
|
Daarnaast kennen zij geen 40 uurige werkweek maar een langere, is het heel competitief ingesteld en wil je een goede positie bereiken, moet je ook echt bij de besten horen. Hoe is je Engels daarnaast? Met een medische studie leer je ook nog eens half een latijnse taal. Bereid je in iedergeval er op voor om met een 7 geen genoegen te nemen (als in probeer je VWO cum laude te slagen, want dat is de instelling die je minimaal nodig hebt)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59. |