![]() |
Is het normaal dat een individu elke dag een was draait?
:confused:
|
Wat bedoel je hier precies mee?
|
Lijkt me een beetje veel. :y
|
Als je veel sport of veel dingen hebt die je apart wast kan het misschien wel maar het lijkt me wel erg veel. Ik heb voor twee personen de ene week drie wassen en de andere week vier (beddengoed extra). Ik kan maar één was per keer ophangen dus dat kost me dan drie of vier dagen.
|
Dat hangt natuurlijk van het individu af. Er zit nogal verschil tussen de eigenaar van een wasserette en een kind van van 6.
|
Het gaat om mijn huisgenoot! Ze heeft afgelopen week iedere dag een was gedraaid. Ze wast haar beddengoed en handdoeken twee keer in de week, de rest zal wel gewoon kleding zijn. Ik vind het vet veel en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. We betalen er namelijk aan mee, en ze wast beduidend meer dan mijn huisgenoten en ik. Meer dan wij bij elkaar denk ik. Ik wil even weten wat forumers ervan vinden, om te kijken of ik gewoon een zeikwijf ben of dat het toch niet echt normaal is.
|
Als het één keer een week is zou ik zo laten en anders zou ik gewoon eens vragen waarom ze zoveel was heeft.
|
Voor 1 persoon is dat belachelijk veel. Of wast ze per keer een onderbroek, een paar sokken en een Tshirt?
|
Wat draagt ze op één dag? Wisselt ze vier keer van outfit ofzo?
Ik vind twee keer per week beddengoed wisselen trouwens ook behoorlijk vaak. Ze zal wel heel erg stinken dan. |
Ze is zo'n persoon die een paar keer per maand iets van de Douglas besteld (de pakjesbezorger zei er zelfs wat van tegen mij), erg ijdel is en met een verontrustend babystemmetje tegen haar vriend praat. Aan haar uitgebreide verzorgingsproductencollectie te zien hoeft ze zich nooit zorgen te maken over geld, dus dat zal ze dan ook niet doen wat betreft de water en stroomkosten :(
|
Toen ik nog bij mijn hospita woonden hadden we een gezamenlijke wasmand. Geen miniwasjes meer en we wasten toch allebei wel voorzichtig. Zeer efficiënte oplossing (y)
|
En ik begin me nu af te vragen wie er ja heeft gestemd.
|
In mijn studentenhuis vroeg ik ook nog wel of mijn huisgenoten nog was hadden als de trommel nog niet vol was.
|
Als je veel apart wast of weinig kleren hebt. Waarom niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik was 2x per week. Op zaterdag, want dan is het weekendtarief actief. Soms met beddengoed of extra handdoeken moet ie een keer extra aan, maar meestal wacht ik er dan gewoon een extra week mee, want ik vind de was doen echt een kutbezigheid.
:o tenzij het echt heel smerig is, natuurlijk, dan draai ik die extra was nog wel. Toen ik nog thuis woonde, draaide de wasmachine bijna 24/7. Maar dat was met een gezin van 4 en alles gescheiden (donker, licht - soms wit en kleur apart, handdoeken en was van de zaak van mijn ouders). Kan me niet voorstellen dat 1 persoon zoveel was heeft dat ze elke dag moet wassen. Kleedt zij zich 5x per dag om ofzo? |
Citaat:
|
Ik vind het wel heel veel. Meestal draai ik 2, soms 3 wasmachines in de week (een met kleding, een met handdoeken en beddengoed en een met wat meer kwetsbare dingen, maar die dus niet elke week) voor 2 personen.
|
Citaat:
|
Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat zegeen wasrek heeft :herp:
|
Hoe laat ze haar was dan drogen? Waslijnen door de kamer?
|
Hoe droogt ze het dan?
|
Haardroger
|
Nee alleen als het een collectief is.
|
Citaat:
|
Ik was denk ik 2 of 3 keer per week en dat vinden mijn huisgenoten al veel. Moet ook zeggen dat ik er aan het begin ook niet echt op lette; als ik thuis een t-shirt aan had gedaan, ging het ook gelijk de was in; terwijl je het natuurlijk makkelijk vaker aan kan behalve als het stinkt of er vlekken op zitten :bloos:.
|
Citaat:
|
Heeft ze een of andere zieke dat er constant diarree uit haar anus lekt ofzo? Dan is het normaal. Anders niet.
Draait ze volle wassen? |
Kan me niet voorstellen dat het volle wassen zijn, vooral omdat ze zelf geen wasrek heeft. Ik denk daarom ook dat ze haar handdoeken zo vaak wast (niet alle handdoeken in een keer), omdat het anders niet opgehangen kan worden. Nu lijkt het alsof het 1 paar sokken per keer is of zo :ghe:
|
Zeg dr wat van
|
Als het telkens zo weinig is zou ik gewoon aanbieden/vragen of ze dat met een paar was van jullie kan meedraaien.
|
Het punt is dat ik niks met haar heb, en ik vind het wel lastig om haar zoiets te vragen. We delen in dit huis namelijk erg weinig, hebben geen contact en zo. Daarom vind ik het wel lastig om haar te vragen of we een was kunnen delen, ook al weet ik dat dat een goed idee is. De enige die ik vaak in het huis spreek is mijn beste vriendin die er ook woont. Maar we zouden ook een keer samen met elkaar eten met z'n allen, ik denk dat dat een goed moment is om er wat van te zeggen. Of als de energierekening komt :o
|
Voor iemand die in een wasserette of hotel werkt is dat vrij normaal.
|
Staat de wasmachine in de keuken oid? Dan kan je ook haar een keer proberen te treffen als ze het erin doet/eruit haalt en iets van 'ben je nu alweer aan het wassen' vragen oid.
|
Ik vind dat ze niet zo moeten zeiken.
|
1 punt voor 'zeikwijf'!
|
Je kan ook een passief-agressieve methode proberen. Voer een boekingssysteem voor de wasmachine in waarbij je bijv. de wasmachine maximaal X uur per week en/of Y dagen per week kan boeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken je niet, dus ik weet niet of je iets aan mijn tip hebt.. maar misschien is het verstandig om vanavond gewoon even naar haar toe te gaan om het te vragen. Je zal jezelf er wellicht toe moeten zetten en het zal waarschijnlijk even een ongemakkelijk moment zijn, maar ik denk dat het wel meteen duidelijkheid geeft. Persoonlijk vind ik het fijner om me over een ongemakkelijk moment heen te zetten dan te moeten wachten op het ideale moment waarop je bijvoorbeeld samen met je vriendin in het bijzijn van die betreffende huisgenoot 'stomtoevallig' opeens de energierekening tevoorschijn trekt en je samen met je vriendin overdreven verbaasd reageert op de hoge energierekening hopende dat de huisgenoot zelf begint over haar wasmachinegebruik. Groetjes van Søren |
Søren de V-lid-fluisteraar.
|
Hoezo? :D
Er is toch helemaal niks mis met: "Hoi 'huisgenoot', even een gekke vraag .. zet jij iedere dag de wasmachine aan?" |
Citaat:
|
Dat is bizar veel. Zweet ze enorm ofzo?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
:confused:
|
Ik vraag me af waar je die uitspraak op baseert.
|
Op de quotes.
|
Dat kun je daar helemaal niet uit afleiden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43. |