![]() |
Tips voor hapjes voor een high tea
Binnenkort ben ik jarig en ik vier het 's middags voor familie. Nou heb ik een leuke etagère en leek het me leuker daar allemaal kleine dingetjes op te serveren dan gewoon een punt taart. Ik ben zelf geen bakheld en ben op zoek naar ideetjes voor een beetje high tea achtige setting. Ik dacht aan een mix van gekocht en zelf gemaakt en liefst zowel hartig als zoet.
|
Bij high tea denk ik al gauw aan scones, komkommer- en zalmsandwiches, hele zoete taartjes (macarons) en cupcakes.
|
Warm stokbrood met Paturain?
|
Mini worstebroodjes, wraps (bij interesse heb ik wel wat leuke variatie-tips!), cakepops?
|
Brownies. (Y)
|
Mini wafeltjes, kleine sandwiches, quiche, en wat hartige taartjes?
|
Ik mag geen hele harde dingen eten dus stokbrood kan wel voor mijn gasten maar beter even niet.
Mini sandwiches met zalm en komkommersalade, worstenbroodjes, quiche, wraps en brownies zijn allemaal wel al goede ideeën (y) Bij de Lidl hebben ze kleine appeltaartjes (maar geloof niet het hele jaar door), die zouden ook top zijn. Ik ben zeker in voor wrap-recepten want veel verder dan roomkaas-zalm/kipfilet-sla kom ik niet :bloos: |
Oja bij de lidl hebben ze ook churos (weet niet hoe je het schrijft, maar het zijn een soort deeg staafjes) en die zijn super lekker met wat poedersuiker eroverheen.
|
Hebben ze die vers of in de diepvries oid?
|
Alleen diepvries zover ik weet.
|
Wrap met filet American en uitjes
Wrap met brie, ham en ananas Wraps met kipfilet (tuinkruiden), kruidenkaas, en rucola sla |
Citaat:
Bij high tea zijn traditioneel inderdaad komkommersandwiches van wit brood zonder korst, tea cake (een soort zoet brood met gedroogde vruchten). Maar je kunt natuurlijk serveren wat je wilt. Petit fours en macarons staan leuk op een etagère. Qua hartig denk ik aan mini-quiches (die kun je in zo'n minicupcakevorn bakken of op een grote ovenschaal en dan bitesize snijden), dec rest van de dingen die ik als serveerder voorbij zie komen lijken me eigenlijk te ingewikkeld. Macadamiakoekjes met geitenkaas en een aalbes Enzo. |
Ik zal eens in jouw tea creamen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02. |