Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Vluchtelingen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1915847)

LOVEbasketball 26-04-2016 21:26

Vluchtelingen

Hey Guys,
Hoe vinden jullie al die vluchtelingen het worden het er steeds meer niet dat ik tegen vluchtelingen ben!!! maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden de nieuwe vluchtelingen en de vluchtelingen die al jaren hier zijn.

Axel11 26-04-2016 21:58

Wat vind je er zelf van?

Mark52 26-04-2016 22:09

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 34099100)
Wat vind je er zelf van?

Schrödinger 26-04-2016 22:19

Interesseert me niet waar mensen vandaan komen zo lang ze mij niet lastig vallen.

Elin3 26-04-2016 22:23

Ik ben goede vrienden met een aantal vluchtelingen die hier (op uitnodiging) al jaren zijn. Maar zie tegelijkertijd ook hoe lastig het is voor de volwassenen om mee te draaien in onze samenleving. Nederland is echt een bureaucratie en dat is voor mensen die autochtoon zijn vaak al lastig. Wat ik ook zie is dat hoe graag mensen soms ook willen werken, dat niet zomaar gaat en vaak ook niet op hun eigen niveau. We bieden misschien veiligheid en voor de jeugd ook veel kansen wanneer ze mogelijkheden krijgen om te leren, maar het blijft lastig voor vluchtelingen uit een totaal andere cultuur om zelfredzame Nederlandse burgers te worden :o

Schrödinger 26-04-2016 22:29

Wanneer is iemand "zelfredzaam" in jouw ogen?

Little Phoebe 26-04-2016 23:09

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 34099169)
Interesseert me niet waar mensen vandaan komen zo lang ze mij niet lastig vallen.

Hier sluit ik me bij aan.

deadlock 27-04-2016 08:48

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34099175)
Ik ben goede vrienden met een aantal vluchtelingen die hier (op uitnodiging) al jaren zijn. Maar zie tegelijkertijd ook hoe lastig het is voor de volwassenen om mee te draaien in onze samenleving. Nederland is echt een bureaucratie en dat is voor mensen die autochtoon zijn vaak al lastig. Wat ik ook zie is dat hoe graag mensen soms ook willen werken, dat niet zomaar gaat en vaak ook niet op hun eigen niveau. We bieden misschien veiligheid en voor de jeugd ook veel kansen wanneer ze mogelijkheden krijgen om te leren, maar het blijft lastig voor vluchtelingen uit een totaal andere cultuur om zelfredzame Nederlandse burgers te worden :o

Ja deze post kan er zo bij.

LOVEbasketball 27-04-2016 10:50

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 34099100)
Wat vind je er zelf van?

Wat ik er zelf van vindt ? Ik ben er zelf en ik woon hier al 6 jaar en weet nog steeds niet of ik mag blijven ik zit in heel veel onzekerheid.

Denkerius 27-04-2016 13:41

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 34099169)

Wanneer valt een vluchteling jou lastig? Alleen wanneer een vluchteling overlast veroorzaakt of criminele activiteiten verricht? Of is het moeten meebetalen voor de opvang van een vluchteling ook een vorm van "lastigvallen"?

Elin3 27-04-2016 16:23

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34099418)
Ja deze post kan er zo bij.

Wat is er mis met deze post?

Schrödinger 27-04-2016 16:25

Citaat:

Denkerius schreef: (Bericht 34099565)
Wanneer valt een vluchteling jou lastig? Alleen wanneer een vluchteling overlast veroorzaakt of criminele activiteiten verricht? Of is het moeten meebetalen voor de opvang van een vluchteling ook een vorm van "lastigvallen"?

Ik denk dat het in ieders belang is om een samenleving te hebben waarin bepaalde essentiële voorzieningen (zoals huisvesting) gegarandeerd zijn en ik heb er geen probleem mee om hier belasting voor te betalen. De facto levert een dergelijke garantie natuurlijk ook meer op dan zij kost.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.