![]() |
mijn vriendin wil persee roken
hee
ik zag all een paar berichten maar niks wat me antwoord geeft of mijn vraag. ik vraag me dus af wat ik moet doen, Mijn vriendin had met mij de afspraak niet te gaan roken nadat zij het een keer had geprobeerd. maar na een feestje waar ze gerookt had werd ik erg kwaad op haar omdat ik dat niet wilde, haar beste vriendin dacht er anders over, zij heeft mijn vriendin om gepraat en gezegd gewoon met haar te roken. mijn vriendin wees dit af maar toch probeer ze mij over te halen om te mogen roken door te zeggen dat ik alles verbied terwijl dit het enige is naast niet teveel drinken zonder mij, overigens als ze zoveel drinkt gaat ze dus ook roken dus maar beter dat ik er bij ben toch? ik wil graag wat advies, alvast bedankt. |
Waarom verbiedt jij je vriendin dingen? Is ze niet oud genoeg om zelf te bepalen wat ze doet of niet doet?
|
Kan je haar ook uitleggen waarom jij niet wil dat ze rookt of veel drinkt? In een relatie zou je gelijkwaardig tegenover elkaar moeten staan. Jij hebt dus niet het recht om haar dingen te verbieden. Wel kan je haar duidelijk maken wat jij prettig zou vinden. Dat kan ze respecteren, daar kan ze rekening mee houden.
|
Je hebt gelijk. Ik zou het ook niet accepteren als mijn vriendin zou gaan roken. Het lijkt er ook op dat die vriendin van haar een slechte invloed op haar heeft. Ik zou gewoon zeggen: Als je blijft roken kan je oprotten. Klaar.
|
Citaat:
|
Al zou mijn toekomstige vriendin roken al verbieden...pfoe dan gaat het al niks worden.
Ik weet jullie leeftijden niet maar je vriendin iets verbieden is niet goed. Als jullie 12 zijn is het ander verhaal. |
Belangrijk punt is natuurlijk wel dat ze onderling hadden AFGESPROKEN niet te roken. Zijn vriendin beschuldigt hem vervolgens daarna van dingen "verbieden", maar ik denk dat het wat genuanceerder ligt :p
|
Laat haar doen wat ze wilt. Je kan moeilijk elke minuut van de dag over der schouder heenkijken of ze nou rookt of niet.
|
Joh, laat haar lekker. Je bent haar moeder niet.
|
jaa ik kan het wel acsepteren maar ik wil het zeker niet in mijn bijzijn
ik ga zeggen dat als ik last heb van die geur om haar heen dat ze dan mag weggaan ik denk niet dat ik haar kan stoppen als ze niet bij me is maar als ze bij me is wil ik er zeker geen last van hebben nog ideen over hoe ik het zou moeten brengen of nog een tip? |
Je bent toch mooiboy dus je fixt zo een andere chimeid
|
gewoon niet meer kussen want das vies zeg je dan
|
Citaat:
Natuurlijk mag ze zelf kiezen, maar dat betekend niet dat hij er niks van mag zeggen of er zelfs consequenties voor stellen. |
Citaat:
Little phoebe.. |
Citaat:
|
Citaat:
En je kunt er wel gevolgen aan verbinden als je het zo erg vindt: namelijk het uitmaken. |
Citaat:
En het uitmaken kan je doen als je niet gelukkig bent dus ja, dat kan wel. |
Citaat:
Als je dan plotseling wel gaat roken, snap ik dat dat spanning oproept. |
Citaat:
|
@LittlePhoebe :P
|
Citaat:
Maar eerlijk, als je het niets vind dat iemand het doet MAG je consequenties opleggen. Als jouw vriendin vreemd zou kunnen gaan doe je dat toch ook? En wat ik met consequenties opleggen bedoel is dat je haar dan bijvoorbeeld gewoon geen zoen geeft of het uitmaakt. wat denk jij dat ik met consequenties bedoel? Natuurlijk mag ze kiezen, maar beide keuzen hebben hun eigen consequenties (nare gevolgen). Het is hetzelfde als een zware drank drinken, ik mag er zelf voor kiezen maar mijn vriend word dan boos op mij. Dat is de consequentie. En daarnaast had Axel het over een AFSPRAAK. |
Citaat:
|
Niet vergeten dat ik zei dat het waarschijnlijk genuanceerder ligt en dat ik eigenlijk had gehoopt op een reactie/verduidelijking van topicstarter. Helaas komt die niet.
|
Daar heb je wel gelijk in
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58. |